Neděle 5. května 2024, svátek má Klaudie
130 let

Lidovky.cz

Eurotel začal lovit přímo na ulici

Ekonomika

  9:19
Praha - Hostesky mobilních operátorů včera zaplavily ulice a obchodní centra, aby získaly nové zákazníky.

Eurotel začal lovit na ulici. foto: Lidové noviny

 Smlouva s mobilním operátorem se již dá uzavřít i na ulici nebo v supermarketu. V rámci speciálních kampaní totiž lze získat SIM karty i od hostesek třeba v obchodních centrech. Dealeři Eurotelu dokonce včera nabízeli k podpisu smlouvy na využívání paušálních služeb v pražském metru.

O podobných akcích přitom sám operátor nemusí být informován. "Stejně jako ostatní operátoři využíváme sítě prodejců, kteří mohou naše produkty nabízet různě," přiznává mluvčí Eurotelu Pavel Kaidl. Hostesky najaté přímo Eurotelem podle něj k podepisování smluv oprávněny nejsou. Pouliční prodej je tak vlastní iniciativou jednotlivých obchodníků.
Sjednávání služeb mimo kamenné prodejny se řídí zvláštními pravidly. "Samozřejmě, že to není standardní způsob prodeje, a zákazník má ze zákona týdenní lhůtu, ve které může od smlouvy odstoupit," upozornil Kaidl.

Sdružení pro ochranu spotřebitelů ale potenciální zákazníky před tímto způsobem uzavírání smluv varuje. "Na místě spotřebitele bych si to velmi rozmyslela. Zákazník bývá v časové tísni a na pročtení smlouvy a zjišťování konkrétních podmínek mu asi příliš času nezbývá," uvedla mluvčí sdružení Ivana Picková.

Sám Eurotel rozjel hned tři akce spojené se svátkem svatého Valentýna, ty mají ale spíše informativní charakter. Snaží se na svou stranu přetáhnout klienty konkurence, které mají motivovat i drobné dárky. Akce jsou zaměřeny hlavně na obchodní centra, restaurace a bary a na studenty středních a vysokých škol.


Využívání alternativních způsobů prodeje potvrzuje i T-Mobile. "Obchodních kanálů je asi desítka, včetně přímého prodeje. Poměrně často využíváme pomoc třetí strany," řekl mluvčí T-Mobile Jiří Hájek. Tento operátor včera pro své zákazníky připravil především doplňkové produkty. "Pro nás je Valentýn hlavně o zábavě, takže nabízíme celou škálu speciálních pohlednic, tapet nebo melodií," uvedl Hájek. V prodejnách společnosti bylo také včera možné nakoupit zlevněné Twist sady.
Podobné akce lze očekávat i do budoucna. Operátorům se totiž aktivní snaha oslovit potenciální zákazníky vyplácí. "Protože jsou tyto promo akce úspěšné, budeme v nich pokračovat i v budoucnosti," řekl Kaidl. Masové kampaně naposled vypukly před Vánoci, kdy nalákaly stovky tisíc lidí.

Autoři: