Bankovní úředník přesvědčuje značně znejistělou klientku, že právě jeho banka je tou pravou. „Dlouhodobý, dlouhodobý. To je naše filozofie. V naší bance máte partnera, na kterého se můžete spolehnout,“ říká jí vemlouvavě.
Nejistota oné mladé ženy je logická, během rozhovoru totiž stěhováci postupně odnášejí z budovy všechno, co není přibité. Včetně obrazů ze zdi, úředníkova počítače, stolu a nakonec i židlí, na nichž úředník i jeho klientka sedí. Přesto se nakonec mladá žena bance upíše.
Šéf Deutsche Bank se v USA nedohodl na pokutě pro svou banku. Akcie letí dolů |
Vykuleně pak sleduje, jak ji úředník v případě jakékoli její potřeby odkazuje na bankovní telefonní linku (jen je potřeba trocha trpělivosti, než se dovoláte) a na internetové stránky banky (až budou hotové). Celé dvouminutové video končí nápisem: Stále více bank zavírá své pobočky. My ale zůstáváme na vaší straně.
V reklamě druhé největší německé banky Commerzbank se to sice nahlas neříká, všem je ale jasné, odkud to stěhováci odnášejí všechen inventář. Ze zavírané pobočky Deutsche Bank. Kdo by to přece jen nepochopil, tomu napoví leták, který je součástí agresivní reklamní kampaně, již Commerzbank spustila 4. září. Dělník na něm sundává poslední písmeno loga Deutsche Bank ze zdi. Černý nápis hlásá: Je jen jedna německá banka (deutsche Bank), která zůstává na vaší straně.
Agresivita reklamní kampaně podle expertů jen dokládá, jak těžké je pro banky přežívat ve světě nízkých úrokových sazeb, stále přísnější regulace a propadajících se marží. Commerzbank svou kampaň každopádně načasovala geniálně.
Spustila ji těsně předtím, než vyšlo najevo, že americké ministerstvo spravedlnosti požaduje po Deutsche Bank zaplacení obří pokuty ve výši 14 miliard dolarů. Deutsche Bank se od té doby zmítá ve velké krizi a mnozí naznačují dokonce možnost jejího pádu.
Reklamní mágové najatí Commerzbank s takovým darem z nebe zřejmě nepočítali ani v nejkrásnějších snech. Jejich kampaň je primárně zaměřená proti zavírání poboček, s nímž Deutsche Bank na příští rok počítá. Ze současných 723 jich má být 535. Není v tom ostatně sama. HVB Group a v Německu působící banka UniCredit dohromady zavřely koncem loňského roku 234 ze svých celkem 575 poboček.
Commerzbank naopak žádná podobná úsporná opatření nechystá. Síť zhruba jednoho tisíce poboček po celém Německu je pro ni naopak klíčem k získání dvou milionů nových klientů, což je cíl, jež si druhá největší německá banka vytyčila splnit do roku 2020.
Že to není nereálné, dokládá fakt, že kvůli úsporným opatřením přijde v příštích několika letech o svou bankovní pobočku mezi 20 až 30 miliony obyvatel Německa.
Jak se největší německá banka dostala do problémů a proč jí sami zaměstnanci říkali kasíno čtěte v magazínu Index, který vychází v úterních Lidových novinách!