11. března 2016 23:50 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Češi se blíží ke svému ‚mobilnímu momentu‘. Informace vyhledávají na tabletech

Tablet. Ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Tablet. Ilustrační foto. | foto: Shutterstock

PRAHA Toho okamžiku si v Česku patrně nikdo nevšimne, ale bude to důležitý civilizační a technologický milník: seznamte se s „mobilním momentem“. Nastane, když objem vyhledávání na mobilních zařízeních přeroste klasické počítačové „googlení“. Laicky řečeno: když lidé v mobilech či tabletech hledají informace častěji než na klasických stolních počítačích.

Česko sleduje trend, který se v­západních zemích objevil už v­minulých letech. Z pohledu globálních statistik „mobilní moment“ nastal už loni.

„Mobilní platforma je tahounem současného růstu. Vidíme to ze statistik našich uživatelů. A všímají si toho i firmy, které do mobilní reklamy investují stále více peněz,“ říká obchodní ředitel Google ČR Jan Vraný.

Brouzdáním po internetu tráví Češi dvě až 2,5 hodiny denně. Manko Česko dohání díky rozšiřování rychlého LTE internetu, jehož pokrytí za poslední rok udělalo velký skok kupředu. Navíc v tuzemsku klesly ceny připojení. )

Více se dočtete v sobotním vydání Lidových novin:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!