Vyšší zájem než loni o výprodeje registrují prodejny s elektronikou Euronics. "V meziročním srovnání jsou aktuálně stále probíhající výprodeje o deset procent silnější. Obrovský zájem jsme zaznamenali i na e-shopu, kde už 27. prosince mnohonásobně vzrostla návštěvnost až na rekordních 50 000 návštěvníků," uvedl mluvčí společnosti Bohuslav Komín.
Pochybné slevyČeská obchodní inspekce v závěru loňského roku zjistila nejvíce pochybení v Jihočeském kraji a na Vysočině, a to 73 procent, nejméně pak v Praze, kde podíl pochybení činil 23 procent. |
Výprodejové tržby vzrostly meziročně i řetězci Electro World. "Tradičně největší zájem je o televize, notebooky, fotoaparáty, herní konzole, mobilní telefony a drobné domácí spotřebiče," uvedl ředitel řetězce Ján Gažovský. Společnost kromě doprodání skladových zásob objednala i další zboží určené do výprodejů.
V prodejnách IKEA zákazníci během výprodejů nejrychleji skoupili doplňky určené ke stolování a dekorace. Vysoký zájem je o nábytek do ložnice, kuchyně a vybavení dětských pokojů. Objemově se prodává více nábytku než bytových doplňků.
"Ve srovnání s loňským rokem se pohybujeme v nárůstu tržeb v řádu procent," uvedl mluvčí společnosti Petr Chadraba. Vyššího obratu dosáhly během výprodejů i prodejny s obuví Deichmann. Zájem je tam hlavně o celousňové modely obuvi.
Obchody s oděvy C&A Moda zaznamenaly v lednu vyšší návštěvnost než loni, lidé kupují hlavně levnější zboží. "Největší zájem je o dámské pleteniny a pánské kalhoty, prodávají se velmi dobře jak slevy, tak zboží z nové kolekce. Slevy v nejnižších cenových hladinách se vyprodaly během několika dnů," uvedla Monika Žilková z marketingového oddělení společnosti.
ČTĚTE TAKÉ: |
Internetový obchod Mall.cz zaznamenal v lednu o 15 procent větší zájem lidí o výprodeje než během slev 2011/2012. Oproti Vánocům vzrostla průměrná hodnota objednávky.
"To souvisí se skutečností, že zákazníci ve výprodejích nakupují dražší položky, u kterých se vyplatí si počkat, jaké ceny obchodníci nabídnou ve výprodejích. Takže především bílé zboží a černá elektronika," uvedla mluvčí Michala Gregorová. Velký zájem je podle ní také o zimní sportovní vybavení, hlavně o oblečení na lyže, lyže i brusle.