Příkladem chce jít také třeba americká Coca-Cola či německý Volkswagen.
Toyota kvůli koronaviru zastavuje výrobu v Evropě, Renault téměř všude |
Protože se virus šíří kapénkami, které ve vzduchu neuletí více než zhruba 1,8 metru, dodržování takové fyzické vzdálenosti pak výrazně snižuje riziko přenosu viru od nakaženého.
Podle kreativního ředitele společnosti Siegel+Gale Douglase Sellerse globální situace nabírá na vážnosti. Značky, které se do hnutí fyzického distancu zapojily, mají podle něj velký potenciál částečně ulehčit lidem od těžkostí. „Když se spojí kreativita a vášeň se snahou pomoci, vždy to stojí za to,“ řekl Sellers pro CNN.
Minutý týden na podporu boje proti koronaviru rozdělil McDonald´s v Brazílii své ikonické „emko“ na dva oblouky. Reklamní agentura pak vysvětlila, že navzdory dočasnému odloučení zákazníků a společnosti kvůli uzavírce některých restaurací, McDonald´s tímto způsobem dokazuje, že jsme v tom stále všichni společně. Většina restaurací dál funguje přes okénkový provoz nebo dovážku.
K podpoře hnutí sociálního distancu se přidala i výrobce nápojů Coca-Cola. Na newyorském Time Square se snaží kolemjdoucím pomoci neklesat na mysli. „Ukročit stranou je nejlepší cesta, jak zůstat spojeni,“ hlásá výrobce, pro nejž jsou reklamy oslavující vzájemnost a lásku typické.
Podpořit chtějí i automobilky
Na svých sociálních sítích k distancu vyzývají i automobilové společnosti Audi a Volkswagen.
Audi v krátkém videu na svém webu nabádá ke vzájemné podpoře. A Volkswagen s oddělenými „véčky“ děkuje za dodržování odstupu.