Tři firmy ze skupiny ČEZ dostaly pokutu ve výši 62 milionů korun od bulharského antimonopolního úřadu |
„Výsledky kontrolní akce potvrdily, že v oblasti internetového prodeje dochází neustále k vysokému počtu porušování práv spotřebitele,“ uvedl ředitel ČOI Mojmír Bezecný. Bilance kontrol je zhruba stejná, jako ve stejném období loni. Inspekce letos zjistila celkem 278 případů porušení zákona o ochraně spotřebitele. „Nedostatky dále přetrvávají zejména u poskytování kompletních informací o výrobcích a službách. Prodávající se často uchylují i k nekalým obchodním praktikám,“ dodal Bezecný.
Inspekce ale upozorňuje, že ačkoliv byl nějaký problém zjištěn u téměř 87 procent kontrol, není to skutečný odraz stavu online obchodování v Česku. Kontroly totiž i nadále provádí po předchozím monitoringu a vybírá prodejce s možným problémovým sortimentem. „Jedná se např. o prodej hraček, prodej výrobků, u kterých je podezření z porušení některých práv duševního vlastnictví, prodej textilních výrobků s podezřením na cizojazyčný popis údajů o materiálovém složení,“ uvedla ČOI.