17. října 2019 9:29 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Levná auta a východní orientace? Odbory kritizují možné směřování značky Škodovky v budoucnu

logo firmy Škoda Auto (ilustrační fotografie) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy logo firmy Škoda Auto (ilustrační fotografie) | foto: Týden

Mladá Boleslav Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu směřovat na východ, přinutit ji vyrábět levná auta a být konkurencí značce Dacia. Odbory zvažují určité kroky, které zatím neupřesnily, uvedl ve čtvrtek týdeník Škodovácký odborář.

K situaci se tento týden vyjádřil také předseda představenstva společnosti Bernhard Maier v dopisu, který zaslal zaměstnancům.

„Zapojíme se, budeme bojovat za budoucnost. Nejsme ovce, které tady jen sledují, jak nás chce někdo poškodit. Chceme pokračovat v nastaveném úspěšném trendu. Chceme tady mít zaměstnanost, budoucnost, dobré mzdy a bonusy,“ řekl týdeníku předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík.

Povšík zdůraznil, že firma například nechce přijít o výrobu modelu Superb v České republice, který má dobrou marži a vytváří zisky.

Informace o snaze směřovat Škodu na východ a udělat z ní lacinou značku se podle týdeníku nikomu ve firmě nelíbí. Povšík mluví v této souvislosti o demotivaci zaměstnanců. „Momentálně protestujeme i tím, že jsme nepodepsali dohody o firmou požadované vícepráci. Nebudeme ukazovat aktivitu, když už víme, že jsme demontováni. Dlouho jsme ukazovali naši flexibilitu, naši aktivitu a nasazení. A jak je vidět, k ničemu to nevede,“ řekl Povšík.

Šéf Škody Bernhard Maier v dopise zaměstnancům napsal, že v koncernu zahrnujícím více značek je prověřování produktového směřování jedním z pravidelných úkolů oddělení strategie. Jde podle něj o běžný postup.

Maier uvádí, že Škoda už několik let naplňuje jasně nastavenou strategii značky a produktovou strategii, která je celosvětově velice úspěšná. „A na tom se ani v budoucnosti nic nezmění,“ uvedl Maier.

Škoda Auto loni dodala na světový trh 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.

ČTK
Premium

Konzumace jídla několikrát denně je klišé, tvrdí výživový poradce Fořt

Renomovaný výživový poradce Petr Fořt | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Napsal více než dvacet knih o zdravém životním stylu a boji s obezitou. Petr Fořt tvrdí, že žádný obecně platný návod...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

Test celoročních pneumatik | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Premium

Pes celý život čeká na to, až ho někdo sprdne, říká veterinář

Zvířecí ortoped a chirurg Roman Skala | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Do své ordinace v centru Prahy dochází den co den už 22 let, aby znovu na nohy postavil čtyřnohé domácí mazlíčky. „I...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!