31. března 2009 20:12 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Nejprodávanější pivo světa? Čínské Snow

Čínské pivo Snow. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Čínské pivo Snow. | foto: Reprofoto

LONDÝN Čínské pivo Snow se stalo nejprodávanější značkou piva na světě, a připravilo tak o prvenství americký Bud Light. Prodej piva Snow loni vzrostl o 19,1 procenta na 61 milionů hektolitrů. Jako předběžné údaje to dnes uvedla průzkumová agentura Plato Logic, s níž ale americký výrobce nesouhlasí.

V první šestici značek není žádná z české produkce. Na druhé pozici skončil Bud Light s prodanými 55,6 milionu hektolitrů. Třetí byla jeho sesterská značka Budweiser se 43,4 milionu. Následovaly je brazilský Skol, mexická Corona a nizozemský Heineken.

Pivo Snow vaří skupina SABMiller a jeho čínský partner China Resources Enterprises. Značky Bud Light a Budweiser vaří americký Anheuser-Busch, kterého převzal belgický gigant InBev. Vznikl tak Anheuser-Busch InBev, největší výrobce piva na světě, napsala agentura Reuters.

AB-InBev s klasifikací Plato Logic nesouhlasí. Bud Light je podle něj nejprodávanějším pivem, protože Snow představuje skupinu piv. Skupinu značky Budweiser podle AB-InBev tvoří Budweiser, Bud Light, Bud Select, Bud Light Lime a další piva. Anheuser-Busch se ale o značky Budweiser a Bud dlouhodobě na různých trzích pře s českobudějovickým Budvarem.

Čínské pivo Snow.

Čínský trh s pivem rychle roste a již překonal Spojené státy na pozici světové jedničky. Značka Snow se na prodeji piva ve společném podniku China Resources-SABMiller podílela 84 procenty. AB-InBev uvedl, že jeho značkám piva loni klesl celkový prodaný objem o 0,3 procenta. V případě jeho předních titulů Stella Artois, Beck's, Budweiser a Bud Light se ale prodej zvýšil o 2,6 procenta. Za jednotlivé značky podnik údaje nesdělil.

Přední světové značky piv v milionech prodaných hektolitrů podle Plato
Logic (předběžné údaje):
1. Snow (Čína)                                     61,0
2. Bud Light (USA)                               55,6
3. Budweiser (USA)                              43,4
4. Skol (Brazílie)                                  35,4
5. Corona (Mexiko)                              32,7
6. Heineken (Nizozemí)                        29,1

ČTK, Lidovky.cz

Vlhčenec ubrouskový: Krkonoše bojují s odpadky vtipnou kampaní
Vlhčenec ubrouskový: Krkonoše bojují s odpadky vtipnou kampaní

Krkonošský národní park (KRNAP) v loňském roce navštívilo téměř 3,8 milionu lidí. Negativním dopadem masové turistiky je velké množství odpadků, které po sobě lidé v přírodě zanechávají. Dobrovolníci jich každoročně sesbírají skoro 3 tuny.

Najdete na Lidovky.cz