24. října 2019 9:09 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Odboráři Škodovky chystají petici. Nelíbí se jim směřování značky na východ a výroba levných aut

Výroba Škody Octavia v továrně Škoda Auto v Mladé Boleslavi. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Výroba Škody Octavia v továrně Škoda Auto v Mladé Boleslavi. | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Mladá Boleslav  Odbory mladoboleslavské automobilky Škoda Auto chystají petici proti možnému směřování značky Škoda v budoucnu. Chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu směřovat na východ, přimět ji vyrábět levná auta a být konkurencí značce Dacia, odbory zkritizovaly již dříve.

Petici chtějí odboráři spustit 15. listopadu po jednání koncernové dozorčí rady, uvedl ve čtvrtek týdeník Škodovácký odborář.

Odborářům se kromě možného směřování značky nelíbí ani skutečnost, že nová továrna koncernu, která se má stavět v Turecku, měla být původně určena pro značku Škoda, později kombinovaně pro značky Škoda a nyní přímo pro Volkswagen.

Odboráři petici připravují, řeší podmínky její legálnosti, časový harmonogram, přesný obsah i techniku získávání podpisů.

„Zapojíme se, budeme bojovat za budoucnost. Nejsme ovce, které tady jen sledují, jak nás chce někdo poškodit. Chceme pokračovat v nastaveném úspěšném trendu. Chceme tady mít zaměstnanost, budoucnost, dobré mzdy a bonusy,“ řekl již dříve týdeníku předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík.

Odbory ve čtvrtek uvedly, že pokud se informace o možném směřování značky, které podle nich pocházejí zejména z německého tisku, v budoucnu potvrdí, je zaměstnanecká petice namístě, podporu by pak měla mít také od vlády a dodavatelů. „Takovéto počínání by znehodnotilo značku Škoda a změnilo ekonomicko-politické parametry v České republice,“ uvedl ve čtvrtek týdeník.

Šéf Škody Bernhard Maier v dopise zaměstnancům již dříve napsal, že v koncernu zahrnujícím více značek je prověřování produktového směřování jedním z pravidelných úkolů oddělení strategie. Jde podle něj o běžný postup.

Maier uvádí, že Škoda už několik let naplňuje jasně nastavenou strategii značky a produktovou strategii, která je celosvětově velice úspěšná. „A na tom se ani v budoucnosti nic nezmění,“ uvedl Maier.

Škoda Auto loni dodala na světový trh 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.

ČTK
Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

Prostitutka láká zákazníky za výlohou vykřičeného domu v Dubí u Teplic (2005) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Prof. Vladimír Tesař, zakladatel a přednosta Kliniky nefrologie 1. Lékařské... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Vypadá i funguje jako nová. Jen z ní kvůli několika nesmyslům ani nezískám... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

SOUTĚŽ: Zapojte se do velké fotosoutěže o hračky Fisher-Price
SOUTĚŽ: Zapojte se do velké fotosoutěže o hračky Fisher-Price

Milé maminky, letos jsme si pro vás opět připravili velkou fotosoutěž se značkou Fisher-Price! Vyfoťte své děťátko s jeho oblíbenou hračkou, nahrajte ji do soutěže a získejte hodnotné ceny.