13. ledna 2016 15:42 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Pražské Kotvě přibude nový název. Kao-tche-wa má přilákat víc čínských turistů

OD Kotva Praha. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy OD Kotva Praha. |

PRAHA Pražský obchodní dům Kotva se více zaměří na čínské turisty. Jako první moderní pražská budova také získal své oficiální jméno v čínštině. S jeho výběrem pomohl Konfuciův institut Univerzity Palackého v Olomouci. Jméno chce obchodní dům používat v kampaních orientovaných na čínského zákazníka.

Kotva o tom ve středu informovala v tiskové zprávě. Jméno složené ze tří čínských znaků Kao-tche-wa připomíná český název Kotva. Použité znaky poukazují na „výjimečnost a vysokou kvalitu“.

„Zvolili jsme stejnou cestu jako například v Londýně, kde významné stavby a památky získaly své oficiální čínské názvy,“ uvedl generální ředitel obchodního domu Jaroslav Petrů.

„Předpokládáme, že i tento krok významně přispěje ke zviditelnění Kotvy jakožto zajímavé architektonické památky a tradičně českého obchodního domu mezi čínskými turisty,“ dodal ředitel.

Význam Číňanů pro tuzemský maloobchod roste. Čínští turisté v letošním třetím čtvrtletí v České republice poprvé utratili více než Rusové. Od července do září připadlo na čínské návštěvníky 33 procent celkové částky, kterou turisté ze států mimo Evropskou unii v České republice v obchodech nechali.

Podíl Rusů klesl meziročně z 31 procent na šestnáct procent. V listopadu to uvedla společnosti Global Blue, která turistům ze zemí mimo Evropskou unii zprostředkovává vracení DPH.

Tržby v Kotvě za rok vzrostly o 50 milionů

Podíl Číňanů na celkových útratách by měl v dalších čtvrtletích podle společnosti dále růst. Průměrná výše nákupu stoupla meziročně u čínských turistů z 15935 Kč na 19404 korun.

Do Česka v roce 2014 přijelo o pětinu víc čínských turistů, celkem 211 tisíc. Podle odhadu Asociace českých cestovních kanceláří a agentur se loni jejich počet zvýšil na zhruba 270 tisíc.

Obchodní dům Kotva v roce 1992.
Obchodní dům Kotva

Nájemcům obchodního domu Kotva v roce 2014 vzrostly tržby meziročně o padesát milionů na zhruba 800 milionů korun. Objekt vlastní irská společnost Markland.

Vedení Prahy chce letos odeslat ministerstvu kultury žádost o zapsání obchodního domu Kotva jako kulturní památky. Kotva byla postavena v letech 1970 až 1975. Obchodní dům je považován za jednu z nejzajímavějších československých budov sedmdesátých let.

Budova má pět nadzemních podlaží a její půdorys tvoří několik do sebe zaklesnutých šestihranů. Budovu navrhli manželé Věra a Vladimír Machoninovi.

ČTK