Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Prodejci za třetí adventní víkend hlásí až dvojnásobné tržby. Vzrostly prodeje zlata a stříbra či spodního prádla

Vánoční nákupy v brněnském obchodním centru Galerie Vaňkovka. foto: Anna Vavríková, MAFRA

Praha - Tržby obchodníků ve třetím adventním víkendu vzrostly oproti loňsku až dvojnásobně. Češi kupovali hračky, spodní prádlo, potřeby pro zvířata i mince z drahých kovů. Kromě dárků je stále zájem o vánoční dekorace a stromky. V potravinách lidé shánějí zboží na pečení, kupují už i hotové cukroví a vánočky. Vyplývá to z ankety ČTK mezi prodejci.
  18:03

Zboží je dost a tlačenice nehrozí. Obchodníci popisují, jak proběhl první týden od znovuotevření prodejen

Internetový prodejce Mall.cz za třetí adventní víkend evidoval trojnásobný nárůst prodejů oproti běžným sobotám a nedělím. Podle mluvčí e-shopu Pavly Hobíkové dárky a dekorace začali shánět už i lidé, kteří nákupy odkládají na poslední chvíli. Nejprodávanější kategorií tohoto víkendu byly podle ní hračky, dále bílé spotřebiče do domácnosti a sportovní vybavení. 

„Do výběru dárků se letos promítá nejistota Čechů ohledně dalšího vývoje pandemie. Snaží se doma zabavit sebe i své děti, udržovat se fit a pořizují spotřebiče, které jim nějakým způsobem pobyt doma zpříjemní a taky usnadní,“ řekla Hobíková.

Obchod na Václavské náměstí v Praze na stříbrnou neděli 13. prosince 2020....
Vánoční nákupy v brněnském obchodním centru Galerie Vaňkovka.

O víkendu vzrostly také prodeje zlata a stříbra, meziročně více než dvojnásobně. Lidé častěji zlato kupují on-line. „Znatelně více lidí si nechává doručit slitky a mince poštou. Zájem je tak velký, že jsme museli rozšířit dodavatelskou síť, abychom pokryli všechny objednávky,“ uvedl předseda představenstva Golden Gate CZ Libor Brůna. Hitem letošních Vánoc jsou podle něj stříbrné mince s motivem Sněžky a Orla skalního ze série České hory. Opakuje se každoroční zájem o lunární sérii.

E-shop se spodním prádlem Astratex tento víkend zaznamenal tržby meziročně o zhruba 80 procent vyšší. Podle ředitele marketingu společnosti Karola Guláše je největší zájem o župany, noční košile či prádlo pro muže. „Tyto kategorie vzrostly během adventu meziročně až trojnásobně,“ uvedl. Astratex podle něj eviduje také velký počet nových zákazníků, v listopadu jich oproti loňsku přibylo téměř 100 procent.

Od rozvolnění opatření je v provozu 69 procent gastropodniků, tržby stouply o třetinu

Obrovský zájem sledoval také řetězec s potřebami pro zvířata PetCenter. Podle jeho ředitele Víta Bukvice zaměstnanci museli v prodejnách několikrát denně doplňovat zásoby. „Tržby jsou díky tomu ve srovnání s loňským adventním víkendem zhruba o třicet procent vyšší,“ řekl. Lidé podle něj nejvíce nakupovali zimní vybavení pro psy a kočky, hračky, krmiva a také prémiové pamlsky a krmiva. Průměrná útrata na zákazníka byla oproti běžnému stavu vyšší zhruba o patnáct procent, dodal.

Na portálu Slevomat podle jeho ředitele Ladislava Veselého lidé v posledním týdnu nejvíce pořizovali fotoprodukty, tedy knihy, kalendáře, obrazy a další předměty s tiskem vlastních fotografií. Skokově podle něj vzrostla poptávka po dárkových poukazech, nejčastěji na wellness pobyty či adrenalinové zážitky.

Výrobce lihovin Božkov a Fernet Stock zvýšil roční tržby, zisk ale klesl

Obrat hypermarketů Globus byl tento víkend srovnatelný se stejným obdobím v loňskem roce, řekla mluvčí společnosti Lutfia Volfová. Zákazníci podle ní ve velkém nakupovali hračky a dárkové zboží. Pořizovali suroviny na pečení i první vánoční cukroví.

Češi mohli po vládních restrikcí druhý víkend nakupovat ve všech obchodních centrech i obchodech. Platí v nich omezení 15 metrů čtverečních na jednoho zákazníka. Kamenné obchody by měly fungovat i v případě změny stupně rizika systému PES z dosavadního třetího a přísnější čtvrtý. Vláda o tom bude jednat v pondělí.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!