Středa 15. července 2020svátek má Jindřich 23 °C přeháňky až bouřky Předplatné LN
aktualizováno  Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Lidl vyráží proti Rohlíku a Tesku. Spouští vlastní e-shop, zatím pro zaměstnance

Nová prodejna Lidlu v Berouně. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nová prodejna Lidlu v Berouně. | foto:  Dan Materna, MAFRA

PRAHA Diskonty Lidl spustily v Česku pilotní provoz e-shopu. Zatím je určen jen pro zaměstnance, v dalších týdnech obchodní řetězec spustí ostrý provoz. Lidl bude on-line zatím prodávat spotřební zboží, nikoli potraviny. Z velkých potravinářských řetězců má internetový obchod v Česku zatím jen Tesco, plánuje ho Globus.

Z velkých potravinářských řetězců má internetový obchod v Česku zatím jen Tesco. Lidl-shop.cz je čtvrtým internetových obchodem Lidlu a prvním ve střední a východní Evropě. Firma on-line prodává v Německu, Belgii a Nizozemsku.

„Nabídka e-shopu bude zahrnovat spotřební zboží nabízené v kamenných prodejnách. Internetový obchod s potravinami aktuálně neplánujeme,“ řekla mluvčí Zuzana Holá.

Pilotní provoz internetového obchodu bude zatěžkávací zkouškou pro logistické centrum firmy v Plzni. To zahájilo provoz loni v listopadu a dosud zásobovalo e-shopy v Německu, Belgii a Nizozemsku.

„Start prvního Lidl e-shopu ve střední a východní Evropě znamená novou etapu v rozvoji Lidlu nejen v ČR. Pevně věřím, že zátěžová zkouška v podobě 9500 zaměstnanců a jejich nejbližších pořádně otestuje všechny systémy jak na straně e-shopu, tak v našem logistickém centru,“ dodal generální ředitel Lidlu Pavel Stratil.

Na 44 tisících m2 plochy je tu skladováno více než devatenáct tisíc druhů zboží. Centrum nyní vyskladňuje průměrně 500 tisíc kusů týdně, do budoucna počítá s až milionem kusů týdně.

Řetězec Lidl odstartoval pilotní provoz e-shopu pro Českou republiku. Pro...
Řetězec Lidl odstartoval pilotní provoz e-shopu pro Českou republiku. Pro...

Češi při nákupech v e-shopech utratili během prvního pololetí letošního roku 46,4 miliardy korun, meziročně o třináct procent víc. Vyplývá to z údajů portálu Heureka.cz. Ve druhé půlce roku by růst měl zrychlit.

Podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci letos tržby internetových obchodů dosáhnou zhruba 115 miliard korun. Podíl e-commerce na celkovém maloobchodu stoupne na téměř jedenáct procent.

Roste on-line nákup jídla a oblečení, častěji Češi také kupují běžné spotřební zboží. On-line prodej potravin patří k nejrychleji rostoucím kategoriím.

Nejdéle na on-line trhu působí Potraviny on-line obchodního řetězce Tesco, dále Rohlík.cz, Košík.cz, Kolonial.cz, Freshbedynky.cz, Coop-box.cz, Plnataska.cz, Potravinydomu.cz a další. Na on-line trh se chystá vstoupit i řetězec Globus.

Na podzim může přijít katastrofa, varuje bývalý viceguvernér centrální banky

Pro Čechy je nebe nízko, píše ve své knize Mojmír Hampl. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Patří mezi nejtalentovanější a nejznámější ekonomy v Česku. V pouhých 32 letech se stal viceguvernérem České národní...

Velké srovnání cen zubařských zákroků. V regionech se liší i o tisíce

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Stomatologie je už léta oborem, v němž pacienti musí hodně platit. Pomalu se to ale mění. Akutní péče je díky větší...

Radit lidem, aby během pandemie seděli doma, byla chyba, říká Pavel Pafko

Přední chirurg a brzy osmdesátník Pavel Pafko má za sebou tři etapy... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Zdůrazňuje, že není žádný king, ani se nepovažuje za mimořádně talentovaného. Pavel Pafko prý jen pracoval víc než...

P. Aron Já je bojkotuji. 15:01 12.9.2017
J. Nový Tak to je fajn. 6:24 12.9.2017

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!