18. května 2016 12:18 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Seznam loni zvýšil tržby o devět procent na 3,4 miliardy korun

Seznam.cz | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Seznam.cz | foto: Lidovky.cz

PRAHA Internetová společnost Seznam.cz loni zvýšila tržby o devět procent na 3,41 miliardy Kč, což je nový rekord. Zisk před zdaněním stoupl o desetinu rovněž na rekordních 1,25 miliardy korun. Nejvíce se na růstu obratu největší české internetové firmy podílely příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik.

Tržby ze Skliku meziročně vzrostly o více než 20 procent, především díky rozšiřování možností partnerské sítě, dalšímu zapojování bannerové reklamy a rozšiřování prodeje reklamy formou aukcí. Obrat Skliku představuje více než 40 procent všech reklamních tržeb Seznamu.

Třetinový podíl na celkových tržbách mají příjmy z display reklamy, kam se počítají i video a mobilní reklamní formáty například na serverech Novinky.cz, Super.cz nebo Stream.cz. Zbývajících zhruba 20 procent příjmů tvoří inzerce na oborových serverech Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz a dalších a z katalogového serveru Firmy.cz.

Kdo vlastní Seznam.cz?

Vlastníkem Seznamu je jeho zakladatel Ivo Lukačovič. Ten nedávno odkoupil zpět 30procentní podíl od fondů Tiger Holding Four a Miura International. Seznam provozuje stejnojmenný vyhledávač, mapový server Mapy.cz, zpravodajské Novinky.cz, oborové weby nebo videoportál Stream.cz.

Neustálá modernizace

„Naší obrovskou výhodou je, že peníze, které vyděláme, můžeme opět použít na rozvoj a inovace ve firmě. Soustředíme se nejen na rozšiřování nabídky reklamních formátů, ale i na modernizaci technologií. Neustále rozšiřujeme řady programátorů a výzkumníků, abychom mohli inovovat naše služby nejen po stránce produktové, čehož si všimne každý běžný uživatel, ale i po stránce technologické,“ uvedl generální ředitel firmy Pavel Zima.

Weby Seznamu měly letos v dubnu celkovou návštěvnost z PC kolem 6,6 milionu uživatelů a dalších 2,5 milionu návštěvníků z mobilů. Konkurenční Mafra měla na svých stránkách 4,8 milionu, respektive 2,2 milionu uživatelů.

ČTK