13. dubna 2018 12:26, aktualizováno  17:09 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Škoda spojí síly s automobilkou Volkswagen a Seat, zaměří se na masový trh

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 3Diskuse
Škoda Auto se spojí ve skupině Volume s Volkswagenem a Seatem. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Škoda Auto se spojí ve skupině Volume s Volkswagenem a Seatem. | foto: Týden

WOLFSBURG Německý výrobce automobilů Volkswagen v pátek potvrdil, že značka Škoda se v rámci reorganizace koncernu stane součástí nově vytvořené skupiny zaměřené na masový trh s označením Volume, která bude zahrnovat rovněž značky VW a Seat. Podle agentury AP bude za tuto skupinu značek zodpovědný nový generální ředitel Herbert Diess. Reorganizaci ve čtvrtek schválila dozorčí rada.

Koncern již ve čtvrtek oznámil, že své značky rozdělí do skupin nazvaných Volume, Premium a Super Premium. Neupřesnil však, jaké značky budou jednotlivé skupiny zahrnovat.

Diess v pátek uvedl, že do skupiny Volume budou kromě značek VW, Seat a Škoda patřit rovněž lehké užitkové vozy a divize Moia zaměřená na moderní dopravní služby, jako je například sdílení automobilů.

Super Premium bude zahrnovat sportovní auta

Skupina Premium bude zahrnovat značku Audi a skupina Super Premium značky Porsche, Bentley, Bugatti a Lamborghini, píše agentura DPA.

Dozorčí rada ve čtvrtek rozhodla, že Diess nahradí v čele koncernu Matthiase Müllera. Diess byl doposud šéfem značky VW. S řízením skupiny značek zaměřené na masový trh mu nyní bude pomáhat provozní ředitel, který bude mít na starosti každodenní záležitosti a který zatím nebyl jmenován, napsala agentura AP.

Diess na páteční tiskové konferenci prohlásil, že Volkswagen musí výrazně zrychlit tempo při rozvoji aktivit v oblasti elektrického pohonu, automatizace řízení, digitalizace a nových služeb. Uvedl rovněž, že zváží prodej některých aktiv.

„Je to evoluce, a nikoliv revoluce,“ řekl Diess na tiskové konferenci k novému rozdělení značek automobilky a dodal, že detaily se budou vypracovávat v příštích měsících. „Vytvoření skupin značek se již nějakou chvíli zvažovalo,“ řekl o změnách, které jsou největší reorganizací koncernu od doby, co se pod vedením bývalého šéfa Ferdinanda Piëcha, vnuka designéra modelu „brouk“ Ferdinda Porscheho, stal Volkswagen konglomerátem s mnoha značkami.

Na dotaz o značkách MAN Diesel a Renk Diess uvedl, že firma má ještě majetek, jehož budoucnost je třeba prozkoumat. Zda do těchto aktivit bude investovat, nebo je prodá, to se uvidí.

Analytici změny uvítali

Analytici zprávy o změnách v největší evropské automobilce přivítali. V minulosti změny firemní struktury byly často potlačeny válčícími akcionáři, upozornila agentura Reuters. „Je to vše, co jsme si mohli přát, a očekáváme, že trh přijme ty zprávy pozitivně,“ uvedl analytik Arndt Ellinghorst ze společnosti Evercore ISI.

Nového generálního ředitele podpořil předseda vlivné závodní rady Volkswagenu Bernd Osterloh. „Jsme přesvědčeni, že s Diessem máme na palubě správného muže,“ napsal v dopisu zaměstnancům.

Osterloh měl přitom v minulosti s Diessem opakované spory kvůli jeho snaze o snižování nákladů značky VW. Šéf závodní rady v této souvislosti Diesse mimo jiné obvinil, že se snaží využít skandál kolem manipulace s měřením emisí naftových vozů jako záminku pro rušení pracovních míst.

ČTK
  • 3Diskuse




Rakovina prsu může postihnout každou ženu. Včasné odhalení je klíčové
Rakovina prsu může postihnout každou ženu. Včasné odhalení je klíčové

Říjen je celosvětově označován jako měsíc boje proti rakovině prsu. Cílem řady kampaní a přednášek je především poukázat na to, že rakovina prsu může postihnout každou ženu bez ohledu na věk. Včasné nalezení nádoru značně zvyšuje šanci uzdravení.