Divoké nákupy aut se netýkají jen značky s okřídleným šípem, prodejci v autosalonech mají v Rusku obecně napilno. Lidé se snaží utratit své peníze dřív, než ztratí na hodnotě ještě víc než dosud.
Podle informací serveru Lidovky.cz hlásí tamní partneři automobilky Škoda nárůst prodejů, v posledních několika dnech o desítky procent. Co se vystaví, to je hned pryč, tvrdí zdroj obeznámený se situací na ruském trhu.
PSALI JSME: |
Pro lepší představu: v listopadu prodala Škoda Auto v Rusku 7 600 aut. Odbyt tedy vyskočil v řádu desítek aut denně. Pokud by ale prodejní boom pokračoval, šlo by o nárůst tisíců kusů za měsíc.
Zástupci automobilky se zatím k situaci v Rusku vyjadřují spíše opatrně.
„Výroba vozů v našich ruských závodech běží aktuálně bez omezení. Situaci na ruském trhu i nadále sledujeme, v tuto chvíli však nebudeme spekulovat o dalším vývoji,“ řekl mluvčí automobilky Josef Baláž.
FIRMY V RUSKU:
|
Rusko je pro Škodovku jedním z klíčových odbytišť, třetím největším trhem. Auta určená pro tamní zákazníky vyrábí továrny v Kaluze (modely Superb, Fabia a Rapid) a Nižném Novgorodu (Octavia a Yeti ).
Ačkoliv je současný stav extrémního zájmu ruských zákazníků velmi pravděpodobně dočasný, jen podtrhuje, že celkově si automobilka vede v Rusku slušně. K tomu ji pomáhá i velký zájem o model Octavia, který tvoří kolem 40 procent všech prodaných škodovek.
Za prvních jedenáct měsíců roku si Rusové koupili 78 200 aut od české firmy, což je o necelé procento méně ve srovnání s loňským rokem. Vzhledem k větším propadům ostatních automobilek vzrostl Škodě tržní podíl – v listopadu jí patřilo 3,8 procenta ruských prodejů.
Pro srovnání: třeba značka Volkswagen se propadla meziročně o pětinu. Stejně jako Opel musel mateřský koncern Škody Auto na podzim přistoupit k přerušení výroby. To se logicky dotklo také Škody Auto, která montuje auta ve stejných továrnách jako značka VW.
Přerušení výroby trvalo dva týdny, žádné další zatím nepřišlo.