Společnost Yahoo dohodu uzavřela se společností Mozilla Corporation, která je výrobcem Firefoxu.
Pro uživatele tohoto prohlížeče v USA to bude znamenat, že po zadání dotazu na vyhledávání v horní části okna prohlížeče budou na svých stolních počítačích, chytrých telefonech a v další přenosné elektronice automaticky přesměrováni na výsledky na internetové stránce Yahoo.
ČTĚTE TAKÉ: |
Fungovat to má od prosince dalších pět let. Ředitelka Mayerová finanční podmínky dohody nesdělila. Obchodní partnerství však Yahoo přinese dodatečný podíl, řekla ve středečním rozhovoru s agenturou Reuters.
Pokud jde o vyhledávání na stolních počítačích, má Yahoo na tomto trhu v USA podle společnosti comScore v současnosti zhruba desetinový podíl. Microsoft má zhruba 20 procent a Google 67 procent.
Google byl dosud výchozím vyhledávačem pro uživatele Firefoxu na mezinárodní úrovni. Tříletý kontrakt s Googlem ale brzy vyprší a Mozilla již v několika částech světa uzavřela smlouvy s jinými internetovými vyhledávači, jako jsou čínský Baidu a ruský Yandex.