Vyplývá to z vyjádření mluvčí Krajského soudu v Brně Simony Peškové.
Antimonopolní úřad případ nechce komentovat, u kartelových řízení to obvykle ani nedělá. „K dané věci nemůžeme poskytovat žádné informace,“ uvedl tiskový mluvčí ÚOHS Martin Švanda.
ČD Cargo utíká z byznysového omylu: dává k soudu svou smlouvu na obří halu |
Podle mluvčího Českých drah Radka Joklíka, pod které ČD Cargo patří, je případ z roku 2006, tedy z doby před samotným vznikem společnosti ČD Cargo. „Celá věc je stále v šetření, ÚOHS dosud nevydal žádné stanovisko. S příslušnými orgány aktivně spolupracujeme,“ uvedl Joklík.
Firma se bránila u soudu přepadovému místnímu šetření v sídle firmy, které ÚOHS udělal. „Naše žaloba na ochranu před nezákonným zásahem ve správním řízení byla Krajským soudem v Brně skutečně zamítnuta, ze strany ČD Cargo se však jednalo o jediný možný a zcela standardní procesní krok. Vzhledem k aktuálnosti rozhodnutí v tuto chvíli teprve probíhá vyjasnění dalších procesních náležitostí,“ uvedl Joklík.
Vedle ČD Cargo ÚOHS zřejmě podezřívá z účasti na kartelu i další firmy. Na dotaz o jaké jde, ale nereagoval. Mluvčí soudu ČTK řekla, že úřad zahájil s firmou řízení pro možné „porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže při jednání ve vzájemné shodě, anebo dohodě účastníků správního řízení, případně s dalšími soutěžiteli, spočívajícím v rozdělení trhu, zákazníků a zakázek na přepravu zboží, v cenové koordinaci a výměně citlivých informací při poskytování přepravních a zasilatelských služeb“. ÚOHS kartelová řízení vede obvykle několik let, výsledkem mohou být pokuty v řádech desítek i stovek milionů korun.
ČD Cargo je dceřinou společností Českých drah. Největší tuzemský železniční nákladní dopravce ročně přepraví 78 milionů tun nákladu. Předloni hospodařil s čistým ziskem zhruba půl miliardy korun, zatímco celá skupina zejména kvůli prohrané arbitráži se Škodou Transportation a zvýšeným nákladům na provoz v souvislosti s rozsáhlými výlukami na železnici prodělala 1,4 miliardy korun.