"Vzhledem k tomu, jak se nezaměstnanost zvýšila, to veřejnost silně vnímá. A my v tomto ohledu určitě máme co nabídnout," potvrdil ekonomický expert ODS Martin Kocourek.
Oficiální odhalení svých plánů však občanští demokraté teprve chystají, a jejich předčasné vyzrazení proto nechtěli příliš komentovat. "Na příští týden připravujeme tiskovou konferenci, kde o našich návrzích v této oblasti prozradíme víc," reagoval mluvčí strany Martin Kupka.
ODS se pokusí získat hlasy nerozhodnutých voličů příslibem nových pracovních míst, mluví se však také o přitvrzení v sociální oblasti, aby se zvýšila motivace k práci. "Základem kampaně bude vytvoření prostředí ke vzniku pracovních míst. To bude stát proti všem slibům zvýšených sociálních dávek a daní," řekl Topolánek.
Analytici jsou skeptičtější. "Do jisté míry jsou řeči stran o tom, kolik vytvoří pracovních míst, jen propaganda," prohlásil Pavel Mertlík z Raiffeisenbank.
Více informací si přečtěte v úterním vydání deníku