23. května 2009 12:54 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Vyhledávač ožebračuje sexshopy

Seznam.cz | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Seznam.cz | foto: Reprofoto

PRAHA Na provozovatele sexshopů těžce dolehla letošní novinka české portálové jedničky Seznam. cz. Zavedení nového filtru nevhodného obsahu ve fulltextovém vyhledávání způsobilo, že se jejich obchody neobjevují ve výsledcích vyhledávání.

„Počet objednávek klesl o polovinu. Doteď se tím vypořádáváme. Seznam nám navíc nebyl schopen sdělit, proč některé obchody zmizely z výsledků vyhledávání, a jiné ne,“ řekl Petr Hošek, spolumajitel firmy Acebiz, která provozuje internetový obchod Sexshopík.cz.

Problémy s vyhledávačem Seznamu měl i KD Holding, který provozuje 30 online obchodů s erotickým zbožím. „Poptávka klesla až o třicet procent. Tím, jak jsme velcí a provozujeme tolik obchodů, se nám však podařilo problém se Seznamem vyřešit a v současné době jsme na stejných číslech jako předtím,“ řekl Michal Doležal, který má v KD Holdingu na starosti reklamu a marketing.

Podle mluvčí Seznam.cz Rity Gabrielové mohlo opravdu u některých webů po zavedení nového filtru dojít ke snížení návštěvnosti. „V žádném případě ale takové weby nezmizely z výsledků vyhledávání. Nový filtr funguje tak, že na slušný dotaz zobrazuje pouze slušné weby. Některé neslušné weby před nasazením filtru získávaly návštěvnost ze slušných dotazů. O tuto návštěvnost nyní přišly, což považujeme za žádoucí,“ řekla Gabrielová. Majitelům sexshopů samozřejmě nepomáhá ani krize. „Tržby klesají a tvrzení, že se lidé v krizi chtějí odreagovat sexem, jak se říká, jsou pouze marketingovou bublinou naší konkurence. My máme naopak zprávy, že to klesá všem. Tržby spadly o dvacet až třicet procent,“ řekl Tomáš Kubík ze společnosti Virtshop.cz, která provozuje internetový obchod Sexshop.cz. „Je to zbytné zboží a lidi šetří.“

Pokles o dvacet až třicet procent potvrzuje i Václav Pospíšil z internetového obchodu Rozkošnictví. cz.