ČOI kontrolovala od dubna do června koupaliště, hrady, zámky, sportovní areály, restaurace, ubytovací služby a parkoviště. Celkem provedla 287 kontrol a v 91 případech zjistila závady. "Nejčastěji docházelo k porušení zákona o ochraně spotřebitele, konkrétně povinnosti prodávat výrobky ve správné hmotnosti, míře nebo množství a poskytovat služby za sjednané ceny a tyto správně účtovat," uvedla Fléglová. Tohoto porušení zákona se týkala bezmála polovina závad.
ČTĚTE TAKÉ: |
Chybí informace o cenách výrobků a služeb
Prodávající nebo poskytovatelé služeb podle ČOI také často neinformují spotřebitele o ceně výrobků a služeb. Každý desátý prohřešek se týkal dokladu o zaplacení, který nebyl na vyžádání spotřebitele vydán. "Co do místa kontroly, nejvíce zjištění připadá na koupaliště, dále na ubytovací zařízení a ostatní služby, včetně stravovacích," podotkla Fléglová.
Podobné výsledky jako loni
Kontrola turistických služeb bude pokračovat do konce září. "Výsledky její první části prokázaly, že trvale dochází k porušování povinností stanovených zejména zákonem o ochraně spotřebitele. Při srovnání rozsahu a zjištění v letošním a loňském roce jsou výsledky kontrol obdobné," dodala Fléglová.