Úterý 18. května 2021svátek má Nataša 7 °C dešťové přeháňky Předplatné LN
Lidovky.cz > Zprávy > Byznys

Firmy připlácejí na dovolenou

Stravenky - ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Stravenky - ilustrační foto. | foto:  František Vlček, Lidové noviny

PRAHA Zaměstnanecké benefity jsou pro zaměstnance čím dál tím víc atraktivní. V současnosti nejoblíbenějším je příspěvek na dovolenou, který dostává 40 procent zaměstnanců. Jak zjistil průzkum firmy Factum Invenio, většina z nich by je ráda dostávala ve formě poukázek, které by jim zajistily svobodnou volbu.

Oblíbenost poukázek na dovolenou se podle studie rok od roku zvyšuje. Je to mimo jiné dáno tím, že firmy si stále více uvědomují potřebu rovnováhy mezi prací a volným časem zaměstnanců, proto patří volnočasové poukázky mezi nejoblíbenější na našem trhu, uvedla agentura Factum.

Mezi nejznámější benefity již tradičně patří stravenky, které uvedlo 56 procent dotazovaných, a hned na druhém místě se umístily příspěvky na dovolenou s 21 procenty. Nejlákavějším benefitem je podle výzkumu ten nejrozšířenější – stravenky.

Ty považuje za nejatraktivnější 90 procent zaměstnanců. Na 94 procent z nich je navíc přesvědčeno, že by jim měl zaměstnavatel na stravování přispívat. V současnosti dostává příspěvek na stravování v podobě stravenek téměř polovina dotazovaných.

Průzkum také ukázal, že pro 40 procent populace jsou benefity limitujícím faktorem při výběru zaměstnavatele. Nejvíce ovlivňují zaměstnance v produktivním věku, tedy mezi 30 a 44 lety.

„Může to hrát roli, když se člověk rozhoduje mezi dvěma nabídkami a jedna z firem poskytuje lepší benefity,“ řekl Milan Novák, ředitel personální agentury Grafton Recruitment. „V poslední době je čím dál oblíbenější tzv. cafeteria systém, kdy si zaměstnanec může vybrat, na co příspěvek v podobě flexi pasů a voucherů využije,“ dodal Novák.

Proč firmy využívají benefity?
„Hlavním cílem je udržet si kvalitní zaměstnance, o které je na trhu práce velký zájem. Dalším důvodem je také fakt, že spokojenost zaměstnanců vede k jejich větší motivaci a pocitu sounáležitosti s firmou,“ řekl Bruno Berthier, generální ředitel firmy Accor Services, která si průzkum objednala.

„Díky daňovým výhodám u nepeněžních forem odměňování, mezi které patří benefitní poukázky, zaměstnanci získají o 48 procent navíc oproti finančnímu navýšení mzdy,“ dodal Berthier.

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zapomenutý Čech třikrát přelstil gestapo. Francouzi mu dali válečný kříž

Vratislav Štůla po druhé světové válce nastoupil do služeb OSN. Dvacet let... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Za války byl jedním z nejaktivnějších členů československého odboje ve Francii. Převáděl lidi přes hranici, z ilegality...

Nejsme Slované ani Germáni. Češi mají unikátní mix genetických profilů

Mnohé dávné pohanské zvyklosti přežívají dodnes, byť mají spíš kouzlo zábavného... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Čemu vlastně Slované věřili? Byli skutečně beránci? Či si libovali v krvavých rituálech a bojích jako Germáni? Čeho se...

Tisknu se k zemi. A rakety se blíží! Reportérka pod sprchou raket Hamasu

Izraelský protiraketový systém Iron Dome ničí rakety odpálené z Gazy. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Ležím na trávníku, příjemně teplý večer. Byla by to pohoda, ale je to peklo, místo hvězd totiž počítám na nebi zásahy...