Například společnost MasterCard včera rozběhla soutěž o dva lístky na všechna utkání českého fotbalového týmu. Zájemce musí splnit dvě podmínky – na fotografii z utkání Česka s Německem v roce 2004 tipnout, kde se nachází míč, který je z momentky vyretušován, a až do konce dubna platit co nejvíce kartou MasterCard.
„Rozjeli jsme také kampaň s názvem „Okamžik vítězství: K nezaplacení“, která navazuje na známý a oblíbený reklamní koncept. V České republice byla kampaň zahájena v únoru televizním spotem, jenž nahlíží netradičně do zákulisí komentátorů zápasu. Další krátké spoty poběží v televizi během fotbalových zápasů,“ řekl LN Ján Čarný, generální ředitel společnosti MasterCard Europe pro Českou republiku, Slovensko a Ukrajinu.
MasterCard navíc koncem roku 2007 uzavřel spolupráci s bývalým italským rozhodčím Pierlugim Collinou, který se tak podle Čarného stal na následující dva roky fotbalovým ambasadorem společnosti MasterCard.
Podobnou reklamní akci rozjela také Citibank. Zájemce musí zodpovědět otázku z oblasti fotbalu. Poté musí třikrát během trvání soutěže (od 25. února do 30. dubna) použít kreditní kartu, přičemž minimální výše každé z těchto transakcí musí být alespoň pět set korun. „Celkem máme připraveno osmnáct lístků,“ dodal mluvčí Citibank Pavel Vlček.
Pozadu ale nezůstaly také další společnosti. Vtelevizi například běžela od 15. února tři týdny reklama McDonald’s, v níž firma nabízí dětem od šesti do deseti let možnost stát se doprovodem hráčů na zápasy. Děti se musejí vyfotit ve fotbalové póze a snímek poté poslat na speciální internetové stránky. „Už nyní je na našem webu zhruba dvanáct set fotografií,“ řekla mluvčí McDonald’s Drahomíra Jiráková.
Reklamní soutěže chystají rovněž ostatní partneři českého fotbalu. Zatím ale nechtějí říkat podrobnosti. „V tuto chvíli bohužel nemohu sdělit nic konkrétního. Marketingové aktivity k Euru 2008 zahájíme asi měsíc a půl před zahájením šampionátu. Konkrétní podobu aktivit včas oznámíme,“ uvedla mluvčí T-Mobile Martina Kemrová.
Podobně tajemná je Česká spořitelna. „Reklamní kampaň spojenou s blížícím se fotbalovým Eurem připravujeme. Zatím naše aktivity nebudeme rozkrývat,“ dodala mluvčí banky Klára Gajdůšková.
Velkou akci chystá také Gambrinus. „Spotřebitelé se mohou těšit na celonárodní fotbalovou promo určenou jak pro ty, kteří si dají pivo v restauraci, tak i pro ty, kteří si kupují pivo lahvové,“ řekl Jiří Mareček, mluvčí Plzeňského Prazdroje, který pivo Gambrinus vaří.
Firmy startují kampaně na Euro 2008
PRAHA -
Reklamní kampaně spojené s blížícím se fotbalovým mistrovstvím Evropy v Rakousku a Švýcarsku nabírají na intenzitě. Firmy, které jsou partnery nebo sponzory Eura 2008, proto začaly své výrobky propagovat za pomoci nejrůznějších fotbalových motivů.
Zažij Euro 2008. McDonald’s láká na fotbal. foto: Lidové noviny
Kelímek od jogurtu: mýt, či nemýt? Řada lidí stále tápe, co a v jakém stavu patří do tříděného odpadu
Matka oběti: mluvila jsem s blízkým vraha. Lenka Šimůnková hledá odpovědi na to, co se stalo na filozofické fakultě
V matematice je vidět zhoršení. Velký problém dělala úloha se švadlenami, říká šéf Cermatu po přijímačkách na SŠ
Pravý důvod konce hlavní hygieničky? Podle expertů Svrčinová podcenila nemoc, která zaplavila Česko
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...