Samotný prodej osobních vozů sice vzrostl o osm procent na 93 tisíc vozů, statistiku ale zkresluje přesun části vozů dosud vykazovaných jako lehké užitkové kvůli možnosti odpočtu daně z přidané hodnoty. Od letošního dubna je možné odpočet uplatnit i u osobních aut. Prodej lehkých užitkových aut klesl o 62 procent na 14 tisíc vozidel.
Prodej aut v zemích, které zavedly šorotvnéZemě změna proti loňsku (%) počet kusů |
Nejprodávanější značkou osobních aut byla Škoda s prodejem 26 tisíc vozů, což je o tři procenta méně než loni. Následuje Ford s růstem o 54 procent na 9,5 tisíce prodaných aut a Volkswagen, který prodal 6 700 vozů, což představuje čtvrtinový růst. Na dalších místech skončily značky Renault a Hyundai.
Poptávka po nákladních vozech se kvůli ekonomické recesi snížila o 56 procent na necelé tři tisíce aut a u autobusů poklesla o 45 procent na 347 vozidel. Prodej motocyklů se snížil o čtvrtinu na 14.023 strojů.