Úřad loni zaregistroval 3 576 firem, což představuje v meziročním srovnání 25procentní nárůst. Na konci roku 2010 registroval ÚOOÚ 36 940 firem, které mají oprávnění nakládat s osobními daty občanů.
Čtěte také: |
Osobní údaje o lidech a jejich nákupních preferencích sbírají firmy kvůli tomu, aby jim dokázaly efektivněji nabízet vlastní služby a produkty. K získání údajů firmy využívají věrnostní programy nebo různé slevové akce, v jejichž rámci jim občané sami informace poskytují. "Snadno sbírat a zpracovávat data umožňuje zejména rozmach internetového podnikání," upozorňuje Tomáš Hájek, výkonný ředitel Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu.
Stále více firem získává informace o zákaznících i analýzou telefonních hovorů. Některé dokonce uvažují o investici do speciálního detektoru hlasu, který dokáže z nahrávky odhalit přibližný profil volajícího i jeho emoční rozpoložení.