s těmito letadly vůbec někam letět. Myslím, že tam musí být prošlých hromada atestů a posádce nebude při startu lehko, i když teď mašiny procházejí kontrolou. Jinak generálky se dělají tak, že se drak letadla odře až na kov (aby se našli případné trhlinky, vytrhá se celá hydraulika i s elektrikou a prostě se všechno mění...a každý přístroj má svůj atest, kdy životnost přístroje po nějakém určeném čase končí, a to i když nebyl zamontován v letadle - natož když stál pět let na volné ploše, byť se zakonzervovanými motory atd. No, někdo se pod to podepíše, že....
Mohl by si autor článku zjistit, z jakých materiálů jsou letadla Boeing 737 stavěna a co na nich tedy může reznout? Maximálně tak ložistka v podvozku. Jinak tam běžné (nelegované) oceli moc není. Je ovšem jasné, že po pětiletém stání v našich klimatických podmínkách musí letadla - zejména motory - projít generální opravou.