Jen přímé investiční pobídky ze strany státu by potom měly představovat tři a půl miliardy korun. To je obdobná suma jako v případě automobilky TPCA v Kolíně.
Návrhy, které česká strana jihokorejské automobilce nabízí, ovšem nezahrnují jen přímé pobídky, popřípadě daňové úlevy. Korejská firma si například kvůli spolupráci s továrnou Kia, která stojí v západoslovenské Žilině, přeje rozšíření silnice z Nošovic na Slovensko ze dvou na čtyři pruhy. „Lze předpokládat, že k urychlení výstavby dálnice nebo rychlostní silnice na Slovensko dojde,“ sdělil včera Lidovým novinám dobře informovaný zdroj, který si nepřál být jmenován.
Do Koreje včera s cílem definitivně potvrdit záměr Hyundai postavit automobilku v Česku odletěla i delegace vedená náměstkem ministra průmyslu a obchodu Robertem Szurmanem. Delegace bude jednat především ve středu a vrátí se v pátek. Jejími členy jsou i zástupci agentury na podporu investic CzechInvest a obou krajů, které pro výstavbu přicházejí v úvahu -Moravskoslezského a Zlínského.
„Jedeme s nabídkou dvou připravených zón v našem kraji - Nošovic a také Mošnova. I my vezeme vlastní pobídky pro investora. Je to především jakýsi balíček služeb, který jsme schopni investorovi zajistit nebo zprostředkovat,“ uvedl náměstek moravskoslezského hejtmana Pavel Drobil.
Jeho kraj například nabídl vybudovat u Nošovic integrované záchranné centrum pro hasiče, policii a ostatní záchranáře nebo přizpůsobit oborovou nabídku středních škol požadavkům autoprůmyslu.
„My jedeme do Koreje deklarovat připravenost kraje na investici, můžeme nabídnout systém veřejných služeb, dobrou dopravní síť a velký lidský potenciál,“ sdělil LN hejtman zlínského kraje Libor Lukáš. Rozhodnutí jihokorejské automobilky o umístění nové továrny by podle generálního ředitele agentury CzechInvest Tomáše Hrudy mělo padnout do konce ledna. Ve hře o továrnu Hyundai je stále také Polsko. Vše ale naznačuje, že automobilka má větší zájem o severní Moravu. Také podle Hrudy jsou šance České republiky získat investici vysoké.
Továrna by měla na severní Moravě vytvořit až dvanáct tisíc pracovních míst jak v automobilce, tak v dodavatelských firmách. „Již teď jednáme s několika korejskými firmami, které v Česku chtějí investovat a čekají na rozhodnutí Hyundai,“ sdělil Hruda.
Návrhy, které česká strana jihokorejské automobilce nabízí, ovšem nezahrnují jen přímé pobídky, popřípadě daňové úlevy. Korejská firma si například kvůli spolupráci s továrnou Kia, která stojí v západoslovenské Žilině, přeje rozšíření silnice z Nošovic na Slovensko ze dvou na čtyři pruhy. „Lze předpokládat, že k urychlení výstavby dálnice nebo rychlostní silnice na Slovensko dojde,“ sdělil včera Lidovým novinám dobře informovaný zdroj, který si nepřál být jmenován.
Do Koreje včera s cílem definitivně potvrdit záměr Hyundai postavit automobilku v Česku odletěla i delegace vedená náměstkem ministra průmyslu a obchodu Robertem Szurmanem. Delegace bude jednat především ve středu a vrátí se v pátek. Jejími členy jsou i zástupci agentury na podporu investic CzechInvest a obou krajů, které pro výstavbu přicházejí v úvahu -Moravskoslezského a Zlínského.
„Jedeme s nabídkou dvou připravených zón v našem kraji - Nošovic a také Mošnova. I my vezeme vlastní pobídky pro investora. Je to především jakýsi balíček služeb, který jsme schopni investorovi zajistit nebo zprostředkovat,“ uvedl náměstek moravskoslezského hejtmana Pavel Drobil.
Jeho kraj například nabídl vybudovat u Nošovic integrované záchranné centrum pro hasiče, policii a ostatní záchranáře nebo přizpůsobit oborovou nabídku středních škol požadavkům autoprůmyslu.
„My jedeme do Koreje deklarovat připravenost kraje na investici, můžeme nabídnout systém veřejných služeb, dobrou dopravní síť a velký lidský potenciál,“ sdělil LN hejtman zlínského kraje Libor Lukáš. Rozhodnutí jihokorejské automobilky o umístění nové továrny by podle generálního ředitele agentury CzechInvest Tomáše Hrudy mělo padnout do konce ledna. Ve hře o továrnu Hyundai je stále také Polsko. Vše ale naznačuje, že automobilka má větší zájem o severní Moravu. Také podle Hrudy jsou šance České republiky získat investici vysoké.
Továrna by měla na severní Moravě vytvořit až dvanáct tisíc pracovních míst jak v automobilce, tak v dodavatelských firmách. „Již teď jednáme s několika korejskými firmami, které v Česku chtějí investovat a čekají na rozhodnutí Hyundai,“ sdělil Hruda.