Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

Informační kampaň k digitálnímu vysílání počítá s 95 miliony

Média

  18:41
Devadesát pět milionů by měla v příštím roce stát informační kampaň k přechodu na digitální vysílání a služby spojené s tímto vysíláním. Počítá s tím návrh rozpočtu zvláštního účtu České televize, který půjde do vlády.

Analogové vysílání končí. foto: ČTK

Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR (NKS) schválila návrh rozpočtu zvláštního účtu České televize pro rok 2010, který by měla po projednání v meziresortním řízení schválit česká vláda. Návrh rozpočtu vyčlenil pro příští rok na informační kampaň k přechodu na digitální TV vysílání a služby spojené s digitalizací celkem 95 milionů korun. Z toho 59,75 milionů Kč na informační kampaň, 21 milionů na podporu specifických skupin obyvatelstva a zdravotních zařízení a ústavů sociální péče. Zbylých 14,25 milionů je určeno na úhradu DPH.

"Pokles z příjmů reklamy jsme společně s Českou televizí předvídali. Nižší finanční prostředky proto efektivitu kampaně nijak neohrozí, byli jsme na tuto situaci připraveni," komentoval návrh národní koordinátor Zdeněk Duspiva. V návaznosti na projednání rozpočtu budou vypsány veřejné soutěže na kampaně pro jednotlivé územní oblasti.

Ještě v letošním roce se NKS zaměří na přechod na digitální TV vysílání v Praze a Středočeském kraji, ke kterému dojde 31. října, a na zahájení kampaně na Sušicku, kde bude zemské analogové TV vysílání ukončeno 28. února 2010. "Regionální fáze informační kampaně na Sušicku zesílí začátkem prosince," upřesnil Duspiva.