Úřad se zabýval podnětem, který dostal. Jeho podání odmítl hlavní konkurent RegioJet i České dráhy. O probíhajícím šetření informoval ve středu server Lidovky.cz.
ÚOHS nyní dospěl k závěru, že chování společnosti FlixBus při stanovení cen jízdného má charakter uplatňování zaváděcích cen, jejichž cílem je získat zájem zákazníků o nový výrobek či službu.
Ředitel FlixBusu: RegioJet by neměl být z konkurence překvapený. Ničit ho ale nechceme |
„Toto jednání představuje nástroj legitimní cenové soutěže, ačkoli soutěžitel prodává své zboží či služby po určitou omezenou dobu za podnákladové ceny,“ uvedl předseda ÚOHS Petr Rafaj. Problémem by bylo, pokud by se podobným způsobem choval subjekt na trhu dominantní.
„Současné jednání společnosti FlixBus není v rozporu se soutěžní legislativou. Úřad tedy uzavřel, že neshledal indicie, které by nasvědčovaly naplnění pojmových znaků některé ze skutkových podstat uvedených v zákoně o ochraně hospodářské soutěže. Z tohoto důvodu bylo šetření v uvedené věci ukončeno,“ uvedl Rafaj.
Podle serveru zdopravy.cz firma přitom dál zlevňuje i bez marketingových akcí typu jízdenky za korunu. Například na trase mezi Prahou a Brnem nabízí už běžně bez takzvané promo akce jízdenky za 79 korun.
Když vstupoval v srpnu na trh s novými vnitrostátními linkami, začínal mezi Prahou a Brnem na 149 korunách. Podobné zlevnění je i na dalších trasách: mezi Libercem a Prahou jezdí za 49 korun, stejně jako mezi Plzní a Prahou. Spoje do Českého Krumlova nebo Karlových Varů zlevnily na 99 korun.