Pondělí 27. května 2024, svátek má Valdemar
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Kampaň Bingu za sto milionů prý stojí na ukradeném nápadu

Média

  0:02
Když Microsoft spouštěl svůj nový vyhledávač Bing, chtěl vyhlásit boj dominujícímu Googlu. Zaváděcí reklamní kampaň proto měla být opravdu masivní – firma na ni vynaložila podle odhadu časopisu Advertising Age sumu až 100 milionů dolarů. A teď má celá kampaň jeden problém: není prý původní, ale ukradená.

Vyhledávač Bing má problém kvůli své kampani foto: Reprofoto

Mezinárodní reklamní agentura JWT, kterou si Microsoft pro kampaň najal, navrhla mimo jiné to, že Microsoft bude sponzorovat televizní seriál Filantrop stanice NBC, přičemž se Bing objeví nejen ve sponzorských znělkách před seriálem, ale i přímo v jednotlivých dílech – když budou hrdinové seriálu vyhledávat něco na internetu, použijí Bing. Plán byl realizován:

Ale minulý týden narazil na nečekanou překážku. Malá delawarská firma Denizen zažalovala JWT i její mateřskou komunikační skupinu WPP, že pro kampaň ukradly její patentovaný koncept takzvaného product placementu.

Denizen označuje sám sebe za inovátora v reklamě právě kvůli údajnému vynalezení různých metod vkládání reklamy do audiovizuálních programů. Podle svých zástupců kontaktovala tato firma v roce 2002 představitele WPP Marka Reada a Petera Tortoriciho s nabídkou obchodní spolupráce, včetně uzavření partnerství s členskými agenturami WPP. Jednání provázela podle Denizenu dohoda o obchodním tajemství, kterou JWT svou současnou kampaní pro Bing porušila. Agentura ani Microsoft se zatím nevyjádřily, jak chtějí věc řešit.

7 tipů, jak na citlivé zuby v těhotenství
7 tipů, jak na citlivé zuby v těhotenství

Hladina hormonů v těle se v průběhu těhotenství mění stejně jako chutě a jídelníček. Mnoho těhotných také trápí časté nevolnosti. Následkem toho...