„Kauflandu jsme museli zaplatit v řádu statisíců korun,“ uvedl ředitel jednoho tuzemského masokombinátu, který nechtěl být jmenován.
Mimořádné aktivity spojené s oslavami výročí Kauflandu potvrdil i mluvčí řetězce Michael Šperl. Trval však na tom, že konečná dohoda s dodavateli vychází z jednání. „Společné dohody jsou individuální v rámci oboustrané shody a zakládají se vždy na službě a protislužbě. Naše snaha je pochopitelně taková, získat od svých dodavatelů výhodné podmínky,“ připustil Šperl.
Celková částka za narozeninové oslavy se podle ředitele pro programování a strategii Potravinářské komory Miroslava Koberny vyšplhala na desítky milionů korun. Takto nabyté peníze mohou podle Koberny být využity například i pro různé spotřebitelské soutěže. „Nechápu ale, proč by měli dodavatelé platit například automobil pro vítěze nějaké reklamní akce,“ dodal Koberna.
Podle prezidenta Agrární komory ČR Jana Veleby se proti těmto praktikám nemohou firmy bránit. „Když odmítnou zaplatit, nebudou mít kam dodávat své zboží. Uvědomme si, že sedmdesát procent maloobchodních potravin jde k zákazníkům přes řetězce,“ informoval Veleba.
Ministr zemědělství Petr Gandalovič údajné praktiky Kauflandu rovněž odmítl. „Tyto způsoby se mi nelíbí. Odběratelé by se v rámci svých komor měli domluvit a společně tyto nekalé praktiky odmítnout. Pak by měly i řetězce problémy s dodávkami zboží,“ konstatoval Gandalovič.
Mimořádné aktivity spojené s oslavami výročí Kauflandu potvrdil i mluvčí řetězce Michael Šperl. Trval však na tom, že konečná dohoda s dodavateli vychází z jednání. „Společné dohody jsou individuální v rámci oboustrané shody a zakládají se vždy na službě a protislužbě. Naše snaha je pochopitelně taková, získat od svých dodavatelů výhodné podmínky,“ připustil Šperl.
Celková částka za narozeniny Kauflandu šla do desítek milionů korun. |
Celková částka za narozeninové oslavy se podle ředitele pro programování a strategii Potravinářské komory Miroslava Koberny vyšplhala na desítky milionů korun. Takto nabyté peníze mohou podle Koberny být využity například i pro různé spotřebitelské soutěže. „Nechápu ale, proč by měli dodavatelé platit například automobil pro vítěze nějaké reklamní akce,“ dodal Koberna.
Podle prezidenta Agrární komory ČR Jana Veleby se proti těmto praktikám nemohou firmy bránit. „Když odmítnou zaplatit, nebudou mít kam dodávat své zboží. Uvědomme si, že sedmdesát procent maloobchodních potravin jde k zákazníkům přes řetězce,“ informoval Veleba.
Ministr zemědělství Petr Gandalovič údajné praktiky Kauflandu rovněž odmítl. „Tyto způsoby se mi nelíbí. Odběratelé by se v rámci svých komor měli domluvit a společně tyto nekalé praktiky odmítnout. Pak by měly i řetězce problémy s dodávkami zboží,“ konstatoval Gandalovič.