Nissan s označením sportovního provedení modelu Micra 160SR poněkud klame tělem. Nemá výkon 160 koní, ani se nejedná o dalšího zástupce takzvaných ostrých hatchbacků, jak by se mohlo zdát.
Nejsilnější micra je poněkud jiná. Má benzinový motor o objemu 1,6 l (odtud označení), výkon 110 koní a její podvozek není tak tvrdý a nekompromisní jako u uvedené skupinky skutečně dravých malých vozů typu Ford Fiesta ST nebo Renault Clio Sport, které jsou však vybavené dvoulitrovými motory.
Koncepce motor vpředu, pohon předních kol Motor zážehový čtyřválec, 1598 cm3 Rozměry 3719x1160x1540 mm Výkonová hmot. 12,64 kg/kW Komb. spotřeba 6,6 l/100 km Cena 425 900 Kč + zábava za volantem
Zajímavý kompromis
Nissan Micra 160SR
Výkon 81 kW (110 k) při 6000 min-1
Točivý moment 153 N.m při 4400 min-1
Převodovka 5M
Rozvor 2432 mm
Zav. prostor 251 l
Palivová nádrž 46 l
Pohot. hmotnost 1024 kg
Zrychlení 0-100 km/h 9,8 s
Největší rychlost 183 km/h
+ mnohostrannost (komfort i sport)
+ cena a výbava
- necitlivá střední poloha řízení
- malé boční vedení sedadel
- při svých zásazích nebliká ESP
Micra 160SR je jiná. Je to auto, s nímž můžete běžně jezdit do práce a za každodenními povinnostmi. Duši z vás totiž ani na českých silnicích "nevyklepe". Její podvozek je překvapivě komfortní. Přesto ale jde o automobil, který si vás získá na svoji stranu.
Jízda s ním je totiž doslova osvěžujícím zážitkem. Motor nemá s automobilem o hmotnosti jedné tuny příliš mnoho práce. Snadno se dostává do otáček, kde má sice výraznější, ale nijak rušivý zvuk. Právě ochota motoru táhnout v podstatě v jakýchkoliv otáčkách spolu s vynikajícím výhledem do všech směrů a značnou mrštností má za následek, že Micra 160SR je skutečným králem městských ulic.
Ovšem nejen mezi obrubníky a ostatními automobily se vám tento automobil doslova dostane pod kůži. Stačí vyjet na zatáčkovité silničky a budete potěšeni opět. Řekněme hned, že Micra 160SR není superrychlým autem své velikosti ani nenabízí pocit jistoty a agresivity jako zmiňované skutečné ostré hatchbacky. Jízdní projev Micry 160SR je jiný, je - opět je třeba použít již několikrát uvedené slovo - přátelštější.
Díky svým malým rozměrům a v dnešní době mizivé hmotnosti nechá skvěle pocítit každičký svůj pohyb. Je velmi návyková a vyžaduje od svého řidiče neustálou pozornost. Malý rozvor ji činí zejména na silnicích s delšími nerovnostmi poměrně neklidnou, avšak v tomto případě nelze tuto vlastnost hodnotit jako zápor.
Při dynamičtější jízdě si pouze uvědomíte, že sedadla by mohla mít větší boční vedení, že volant by mohl být ve střední poloze citlivější a nějaké další drobnosti. Zbytek automobilu však působí zcela přirozeně. Perfektně posazené pedály umožňující sázet polovinou chodidla pravé nohy meziplyny při každém podřazení, zcela přirozený nástup brzd, stejně tak jako již zmiňovaná značná ochota motoru po otáčkách a lineární nárůst výkonu je toho důkazem.
Příliš diskrétní stabilizace
Nissan standardně vybavil model Micra 160SR stabilizačním systémem ESP. To je jednoznačně dobře, protože po jeho vypnutí má záď tendenci při "správném" přenesení hmotnosti vybočovat.
To je sice vlastnost, která zkušenějšího řidiče potěší, protože se dnes už příliš často nevidí, avšak řidičského eléva by mohla vystrašit a přinést mu nejednu horkou chvilku. V této souvislosti je škoda, že stabilizační systém při jízdě nebliká v okamžiku, kdy zasahuje do řízení, jak bývá obvyklé. Z řidičského pohledu jste tak při dravém stylu jízdy ochuzeni o cenný zdroj informací o adhezních možnostech.
Takový automobil chyběl
Na sportovním provedení Micry 160SR je přitažlivý fakt, který jsme zmínili již na začátku. Jde totiž o automobil, jenž dokáže svého řidiče skvěle potěšit při sportovní jízdě, avšak zároveň o automobil schopný zcela běžného ježdění se solidním komfortem.
Micra 160SR svého řidiče jakoby navrací zpět. Obrací se ke kořenům motorismu. Jedná se o automobil, za jehož volantem si užijete i v nijak dramaticky vysokých rychlostech. Micra SR totiž není sportovním automobilem, který se opírá o trakci velkých kol, jak tomu v současnosti stále více bývá. Je to auto, jež lze skutečně vychutnat.
Když se do jeho hodnocení započítá ještě cena 409 tisíc korun (3dv.) a možnost volby tří a pětidveřové karoserie, zjistíte, že podobně pojatý automobil na trhu dosud chyběl.
VE SKUTEČNOSTI JSOU POUZE DVA KONKURENTI Citroën C2 VTS se sice podobně jako Ford SportKa řadí o kategorii níže než Micra 160SR, na silnici se však projevuje podobně. Ford SportKa je menší a dodává se pouze s třídveřovou karoserií, je však svým jízdním projevem nejblíže Nissanu Micra 160SR. |