Cesta do Ostravy tak bude o zhruba šest minut rychlejší, o deset minut rychlejší spojení pak cestující čeká mezi hlavním městem a Českými Budějovicemi.
Pendolino z Prahy do ostravského Svinova dojede podle nového řádu za dvě hodiny a 53 minut. Zatímco proti letošnímu harmonogramu jde o šestiminutové zkrácení, ve srovnání s rokem 2010, a tedy před zahájením oprav na trase, jde o tři minuty.
Porovnání délky jízdy vlaků v letech 2016, 2015, 2010 a 2005
Zdroj: České dráhy |
O pět až šest minut se zrychlí rovněž spojení konkurenčního Regiojetu, který trasu urazí za tři hodiny a 12 minut. Leo Expres trať urazí za 3 hodiny a 17 minut.
Důvodem časové úspory na trati do Ostravy je podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marka Illiaše především dokončení stavebních prací v úseku mezi pražskými Běchovicemi a Úvaly, kde vlaky musely mnohdy čekat až deset minut.
Dalším úzkým hrdlem na trase je jednokolejný úsek mezi Chocní a Ústím nad Orlicí, kde by správce chtěl vystavět ještě jednu kolej. Trať zde ale prochází chráněným územím údolí Tiché Orlice, SŽDC proto bude potřebovat posudek dopadu stavby na životní prostředí (EIA), než začne pracovat na přípravě stavby, dodal mluvčí.
Do Vídně pod čtyři hodiny
Po desetiminutovém zkrácení jízdní doby mezi Prahou a Českými Budějovicemi potrvá jízda rychlíku 2 hodiny a 23 minut.
Zrychlí se také doprava pod Krušnými horami, když cesta vlakem z Chebu do Ústí nad Labem se zkrátí o devět minut na dvě hodiny 40 minut. Na trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové pojedou rychlíky a spěšné vlaky o tři až 12 minut rychleji.
Jančura si na Slovensku věří. Vlaky do Tater rozšíří kapacitu na tisíc lidí |
Zrychlit mají podle Českých drah od nového řádu rovněž vlaky na mezistátních linkách. Cesta z Prahy do Berlína se zkrátí přibližně o 15 minut na čtyři a půl hodiny, o 15 minut se zrychlí cesta do Hamburku.
Z Prahy do Vídně pojedou vlaky Railjet poprvé v historii železničního spojení za méně než čtyři hodiny, uvedl dopravce.