Firma Nestlé se nejprve obrátila na Úřad průmyslového vlastnictví.
Požadovala, aby vymazal známku, která patří Tchibu. Úřad to však odmítl s vysvětlením, že pojem Classic nemá takovou rozlišovací schopnost, aby mohl vést ke spotřebitelské záměně.
Švýcarská společnost napadla rozhodnutí úřadu žalobou. Uvedla v ní, že slovo Classic může být vnímáno jako vazba mezi oběma ochrannými známkami a společnostmi, která ovšem neexistuje.
K žalobě se vyjádřila i firma Tchibo, podle které jsou dominantními prvky v její ochranné známce slova Tchibo a Café. "Označení Classic je samo o sobě absolutně nedistinktivní (nerozlišující), neboť žádným způsobem výrobek necharakterizuje co do druhu, výrobce, země původu a tak dále," uvedla firma.
Městský soud v Praze žalobu Nestlé zamítl. Zákazníky prý částečná shoda nezmate, dobře totiž znají jména obou velkých potravinářských společností.
"Spotřebitel nakupující takto označenou kávu nebude mít od prvního okamžiku výběru zboží pochybnost o původu této kávy," uvedl Městský soud v rozhodnutí, které nyní potvrdil Nejvyšší správní soud.
NSS již podobnou problematiku řešil loni. Tehdy Nestlé ze stejných důvodů vadilo to, že české úřady a soudy přiznaly právní ochranu mezinárodní známkové řadě K Classic, kterou vlastní obchodní řetězec Kaufland. Podle Nestlé může podobnost značek plést spotřebitele. NSS ale kasační stížnost zamítl.