Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Laciné nákupní parky v Česku expandují. Nahrála jim i pandemie


V době pandemické byl hlavní výhodou obchodních parků fakt, že každá prodejna má svůj vlastní vchod zvenčí, nehrozilo jim tedy plošné uzavření | foto: MAFRA

Premium
Český maloobchodní trh zažívá nejen v důsledku pandemie velké změny. Developeři se v současné době místo výstavby velkých obchodních center více soustředí na takzvané retailové parky, se kterými se snáz dostanou i do menších měst. Většinou se nacházejí na jejich okraji v těsné blízkosti potravinových řetězců. Výhodou je, že každá prodejna disponuje vlastním vchodem přímo z parkoviště. Konceptu tak bezesporu nahrála i pandemie koronaviru.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

„Letos v segmentu nákupních parků očekáváme více než deset nových projektů o ploše přesahující 70 tisíc metrů čtverečních. Lokality jsou různé, od měst kolem deseti až dvaceti tisíc obyvatel až po krajská města,“ řekl pro Lidovky.cz Tomáš Míček z realitně-poradenské společnosti CBRE.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se