Spolu s rozšířením české sítě dojde v první řadě na expanzi do Rakouska. Společnost také založila leasingovou firmu Leo Pool, která se má zaměřit na pronájem vlaků ve střední a východní Evropě, píše deník MF DNES.
Horkými kandidáty na zavedení linek Leo Expressu jsou tratě Praha-Ústí nad Labem a Praha-Brno, v mezinárodním měřítku pak Ostrava-Vídeň a Praha-České Budějovice-Linec. Podle deníku E15 firma zvažuje i zavedení spoje do polských Katovic.
"Máme to propočítané, že se při udržení nízkých nákladů může taková linka uživit i bez dotací. Chceme vyvrátit mýtus, že jedinou komerční linkou u nás může být spojení mezi Prahou a Ostravou," řekl MfD šéf společnosti Leoš Novotný.
Linky do Rakouska by mohla firma provozovat ve spolupráci s rakouskou soukromou železniční společností WESTbahn, která je u jižních sousedů ve stejném postavení jako Leo Express v tuzemsku.
Rakouská společnost letos získala licenci pro provoz vlaků a koncem roku začne svými expresy konkurovat státní železnici na trase z Vídně do Salcburku. Stejně jako Leo Express si objednala moderní vlaky u švýcarského výrobce Stadler.
Plánům na expanzi do Rakouska nahrává skutečnost, že z Prahy na jih Čech se nyní staví nejmodernější česká trať.
Západní komfort za české ceny
Komerční provoz pěti švýcarských souprav za více než 1,5 miliardy korun mezi Prahou a Ostravou firma zahájí v prosinci 2012. Očekává přitom, že ročně na lince přepraví 1,2 milionu pasažérů. Vlak bude mít tři třídy, v nejvyšší Premium bude jen šest míst.
TĚŠTE SE TAKÉ NA ŽLUTÉ VLAKY |
"Nabídneme jízdní komfort, který snese srovnání jen s vyspělými západoevropskými dopravci, za jednoznačně českou cenu," cituje E15 Novotného, který kvůli posílení značky nedávno přejmenoval svou společnost z Rapid Express na Leo Express.
Za výrobce sedadel si Leo Express vybral společnost Borcard z Fryčovic na Frýdecko-Místecku, která pro něj vyvinula úplně nové sedačky.