Myslel jsem, že už pár desítek let se přistává podle přístrojů, nikoliv podle "dohlednosti".
Za ideálních podmínek není přistání řízené autopilotem pane Šíre problém. Ale stačí, aby některý z mnoha přístrojů (jeho čidlo!) nebylo v pořádku (a povětrností podmínky byly nepříznivé) a pilot raději přistane v případě potíží "ručně" na letišti, které dobře zná.
Nevím, co bylo příčinou rozhodnutí pilota, ani nejsem odborník - toto je pouze jedna z mnoha možných hypotéz.
A proč se vracel do Prahy? Nemoh přistát třeba v Kyjevě?
Přečtěte si pane Stanovský článek ještě jednou. Aeroplán přistál NEJDŘÍV v Košicích. Teprve potom letěl do Prahy.
Proč? To nevím já, ani vy. Ale asi to bylo optimální řešení dané situace.
Pilot je svrchovaným pánem na palubě letadla a určitě měl rozumný důvod na daném letišti nepřistát. Jistě je to lepší řešení, nežli "roztřískat" při přistání aeroplán plný cestujících. Havárie polského vládního speciálu před lety u Smolenska, kdy pilot nedokázal prosadit svojí vůli proti "všemohoucí věrchušce" toho budiž smutným příkladem.
Pokud budu spekulovat, třeba se jednalo o problémy technického rázu, které nechtěl sdělovat veřejnosti.
Smartwings je nejzoufalejsi letecká společnost světa. Při letu s ni jde skutečně o život!
Přežít let Smartwings je velký úspěch, není jeden týden, aby neměli obrovské problémy ....