Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Louis Vuitton navrhl kabelku pro muže, která vypadá jako letadlo. A stojí víc než ‚použitá‘ Cessna

Kabelka Louis Vuitton ve tvaru letadla. foto: Louis Vuitton

Doporučujeme
Praha - „Dívala ses do kokpitu?“ I tak by příště mohl znít dotaz během obyčejného hledání klíčů v kabelce. Francouzský módní gigant Louis Vuitton totiž v nejnovější kolekci představil kabelku pro muže, která vypadá jako letadlo. A stojí dokonce víc než některé okřídlené stroje.
  19:00

V době, kdy lidé nemohou volně cestovat, přišli návrháři proslulého francouzského módního domu s nápadem, jak cestovní atmosféru alespoň zdánlivě navodit. Do nové letošní podzimní a zimní kolekce Louis Vuitton proto zařadili bizarní kabelku ve tvaru letadla od Američana Virgila Abloha. Ta se okamžitě stala terčem diskutérů na sociálních sítích, ale také zájmem médií po celém světě. Kromě výstředního designu je však zarážející hlavně její cena.

Pořídit si ji totiž mohou jen nadšenci, které tíží v kapse zbytečných 39 tisíc dolarů (více než 830 tisíc korun). Za takovou sumu by si přitom mohli hravě koupit skutečné letadlo. „Opravdové letadlo seženete dokonce levněji,“ okomentovala módní novinku jedna uživatelka Twitteru. A skutečně - na aukční síni eBay byla v době článku k sehnání například starší Cessna za 23 200 dolarů (necelých 500 tisíc korun).

Turista versus purista

Kožené kabelky z domu francouzské značky sice nikdy nebyly levnou záležitostí, obvykle se však jejich cena pohybovala mezi jedním až šesti tisíci dolary (v průměru asi 70 tisíc korun). Cena novinky je překvapující i vzhledem k její nepraktičnosti. Typický vzor Louis Vuitton na hnědé kůži na ní zůstal, křídla navíc zdobí i čtveřice „motorů“ s obvyklým zdobením.

Abloh, který je ve francouzském módním domě Louis Vuitton ředitelem pánské kolekce, se pro nejnovější výběr inspiroval svým sloganem „turista versus purista“, díky němuž chce odkrývat mužské stereotypy. „Náš kolektivní náhled na společnost se stále odvíjí od archaických atributů, jako jsou rasa, pohlaví a sexualita. Dokud se nezmění definice toho, co považujeme za normální, normalita bude privilegium pro vyvolené,“ říká doprovodný komentář k nové kolekci. „Móda má sílu tyto stereotypy přeprogramovat,“vysvětlil Abloh v rozhovoru pro Vogue důvod, proč kabelku ve tvaru letadla chtít.

Témata: Firmy a trhy