Napsal to na svém webu britský list Daily Mail. Systém taxislužby zdarma má řídit firemní sotfware AdWords. V budoucnu by mohl přepravu zákazníků do inzerujících podniků zajišťovat sám Google svými plně automatizovanými vozy bez řidiče. Google v USA státech testuje auta bez řidiče již několik let.
Google předpokládá, že místní podniky budou do jeho systému zadávat mnohem více reklamy na své služby. Firma pak použije údajů o místech, kde se nacházejí její uživatelé, a další osobní informace a zobrazí příslušné reklamy potenciálním zákazníkům na chytrých telefonech. Reklamy v rámci služby taxi zdarma by mohly viset i na zastávkách vlaků a autobusů.
Taxi zdarma, více reklamy od Googlu
Uživatelé budou dostávat reklamy více vyhovující jejich preferencím, pokud umožní firmě využívat své údaje ze sociální sítě Google+. Budou tak moci kupříkladu zadat, jak velká je jejich skupina a co přesně požadují. Konečnou volba reklamní nabídky pak systém vybere na základě patentovaného algoritmu.
Pokud bude chtít například skupina přátel jít někde na večeři, přihlásí se někdo z nich do Google+ a uvede, kolik jich je a třeba i to, co chtějí jíst. Google prohledá nabídky místních podniků, najde nejvhodnější a dodá kupon na bezplatnou jízdu taxíkem, uvedl list.