Na sociální síti Facebook se mazací tramvaj objevila jako veřejně známá osobnost a její fanoušci se předhánějí v tom, kdo s údržbovým strojem udělá lepší selfie. „Zájem nás pochopitelně těší. Ukazuje se, že veřejnost má zájem o technické zajímavosti, jež je obklopují,“ usmívá se mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl.
Fanoušci si dokonce posílají jízdní řád, aby mohli speciální tramvaj po Praze lovit. A co je vlastně na unikátním stroji fascinuje? „Dle našeho názoru je to jednoznačně nezvyklý tvar tramvaje. Setkali jsme se s výrazem kabriolet,“ popisuje Štábl a upozorňuje, že podobný typ je ve vozovém parku jediný.
Posted by Mazací tramvaj on 27. červenec 2015
Motivace nadšenců jsou různé. „Tramvaj na Facebooku sleduji, abych nezmeškal případnou projížďku pro fanoušky,“ doufá Tomáš. Stroj má fanoušky i mezi děvčaty. „Není to mainstream. Chci mít selfie s originální tramvají. Pokud bude ale takových podobných fotek přibývat, už to nebude ono,“ tvrdí Sára.
Unikát bez sourozence
Praha má zbraň na skřípající koleje. Vypustila 'mazací' tramvaj |
Dopravní podnik nasadil mazací tramvaj letos v lednu kvůli skřípání kolejí a její úřadování v pražských ulicích si pochvaluje. „Při prokázaném snížení emisí hluku a kladně vyhodnoceném zkušebním provozu je dopravní podnik připraven toto zařízení odkoupit. Hradili jsme zatím pouze technickou úpravu vozu v hodnotě přibližně 30 tisíc a nákup mazacího média,“ sdělil Štábl.
Další velká porce fotek mazací od fandů, všem moc díky!!!
Posted by Mazací tramvaj on 27. červenec 2015
Vypuštění dalších podobných vozů na trať se však zatím neplánuje. „Spíše je otázka případného možného rozšíření mazacího systému na další typy tramvají,“ prozradil Štábl. Vůz vyrazí každé ráno v pět hodin a najede zhruba 200 kilometrů.