Vydavatelé tak získávají větší volnost. Navíc se mohou vyhnout povinnosti odvádět Applu 30 procent svých zisků při prodeji v iTunes, uvedl na svých stránkách deník The New York Times.
Vydavatelům původní pravidla, jež Apple představil v únoru, vadila. Obávali se především, že nebudou mít kontrolu nad svým předplatným. Společnost Apple jim například znemožňovala nabízet zákazníkům výhodnější předplatné mimo její vlastní obchod.
O novinkách v Applu čtěte také: |
Například britský deník The Financial Times proto v pondělí spustil vlastní webovou aplikaci, která fungovala podobně jako aplikace pro iPhony či iPady, ale byla dostupná na internetu. Snažil se tak obrátit na zákazníky přímo, a ne prostřednictvím obchodu iTunes.
Prodeje na zařízení, jako jsou stále populárnější tablety iPad, podle odborníků v budoucnosti mohou představovat pro vydavatele značný zdroj příjmů. Někteří experti se dokonce domnívají, že by to mohla být cesta ze současné krize tištěných médií, kterým v posledních letech klesají zisky.
Apple také v nové verzi svého mobilního operačního systému iOS pro iPady a iPhony chystá speciální "kiosk", kde budou mít uživatelé všechna svá předplatná pohromadě v jedné knihovně. Firma také v únoru ve spolupráci s mediálním koncernem News Corp představila speciální deník The Daily vydávaný pouze pro iPad.
Noviny jsou zatím dostupné pouze americkým zákazníkům a jejich roční předplatné činí 39,99 dolaru. Je to výrazně méně, než na kolik přijde třeba roční předplatné deníku The Wall Street Journal, který rovněž vydává News Corp. I ten je ale dostupný ve speciální aplikaci pro iPad.
S předplatným přitom na iPad či tablety s operačním systémem Android od Googlu v USA vstupuje stále více vydavatelů. K mání jsou například tituly od vydavatelství Hearst či Condé Nast.