14. února 2015 7:00 Lidovky.cz > Byznys > Média

Omlouváme se za nelegální odposlechy, oznámil vydavatel bulvárních listů

Staré vydání The Sunday Mirror | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Staré vydání The Sunday Mirror | foto: Lidovky.cz

LONDÝN Tinity Mirror, vlastník a vydavatel britských listů The Daily Mirror a The Sunday Mirror veřejně připustil, že někteří jeho novináři prováděli nelegální odposlechy a omluvil se všem obětem této praxe.

Některým již skupina Trinity Mirror vyplatila odškodné a počítá s dalšími takovými platbami v rámci mimosoudního vyrovnání. Uvedla to dnes stanice BBC.

„Podobné jednání představuje neopodstatněné a neospravedlnitelné vniknutí do soukromého života lidí. Je to nelegální a nikdy se to nemělo stát. Využíváme příležitosti k upřímnému vyjádření omluvy všem obětem za to, co se stalo,“ napsala podle BBC tisková skupina Trinity Mirror v prohlášení.

S cílem získat exkluzivní informace pro svůj bulvární list novináři odposlouchávali některé telefonické rozhovory například herce Christophera Ecclestona či chůvy dětí slavného fotbalisty Davida Beckhama. Na odškodné vyčlenila skupina celkem 12 milionů liber (448 milionů korun).

Případ Trinity Mirror navazuje na skandál, který naplno vypukl v létě 2011 ohledně telefonických odposlechů různých lidí ze strany konkurenčního bulvárního listu News of the World (NotW) magnáta Ruperta Murdocha. Ukázal nejen na pochybné praktiky britského tisku, ale i na jeho mnohdy znepokojující spojení s politiky a policií. Také vedl vládu ke zpřísnění dohledu nad tiskem.

Lidovky.cz, ČTK

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!