Pondělí 30. března 2020svátek má Arnošt -2 °C polojasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Média

Cannes Lions rozdává další ceny, mimo jiné kampani Buďte hloupí

Diesel si vysloužil cenu za silnou myšlenku. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Diesel si vysloužil cenu za silnou myšlenku. | foto: Reprofoto

Grand Prix za nejlepší venkovní reklamu si z Mezinárodního festivalu reklamy v Cannes odvážejí newyorská agentura Anomaly za kampaň pro značku džínů Diesel a jihoamerická agentura Del Campo/NAZCA Saatchi & Saatchi z Buenos Aires za kampaň pro pivo Andes. První z těchto kampaní vyzvala lidi: "Buďte hloupí", druhá představila pivo jako teletransportér.

"Kritici jsou chytří, tvořiví lidé jsou hloupí. Chytří mají mozky, ale hloupí mají koule. Chytrák dá na svou hlavu, ale hlupák na své srdce," říkají některé ze sloganů venkovní kampaně, kterou Diesel v loňském a letošním roce provokoval Američany. Kampaň vytvořila newyorská agentura Anomaly, která zmíněné slogany doprovodila provokativními vizuály, ilustrujícími některé "šílené nápady".

Druhou kampaní oceněnou Velkou cenou se stal "Teletransportér" agentury Del Campo/NAZCA Saatchi & Saatchi z Buenos Aires. Oním teletransportérem, cestujícím po Argentině, byla pivní značka Andes, pracující s myšlenkou, že příliš mnoho času stráveného po barech vede často k rozpadu mezilidských vztahů. Tvůrci kampaně se proto rozhodli mužům, jež jejich přítelkyně odchytí na mobilním telefonu právě v době, kdy vysedávají v baru, usnadnit jejich výmluvy. Pokud byli právě v restauraci, kde se nacházel i "teletransportér", mohli do něj vstoupit a vybrat si v něm z několika různých zvuků, vytvářejících věrohodnou kulisu k jejich výmluvě. Dotyčný tedy mohl například prohlásit, že je na hodině karate, stisknout knoflík s nápisem "carate class", a do jeho slov zazněl hlasitý zvuk přerážených stolů.

"Po ukončení hovoru zavěste a vraťte se ke svým přátelům a svému pivu," končila instruktáž používání "transportéru".

Jak upozorňuje například časopis Advertising Age, obě Velké ceny udělené za venkovní reklamu stojí za zmínku ještě z jednoho důvodu. Zatímco v případě kampaně Dieselu ocenila porota silný nápad jinak velmi tradičně zpracované billboardové kampaně, reklama Andes se naopak opírala o moderní technologie, které využívala ke komunikaci.

Premium

Luxusní auta a vily. Pohádkový život utnula mladíkům až policie

Domy a byty podvodníků ze společnosti J.O. Investment s. r. o. (na snímku je... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Jakubovi O. bylo dvacet let, když založil firmu J.O. Investment a začal podnikat. Po třech letech jezdil v kabrioletu...

Premium

Lhaní se dá naučit. Emoce se však obelhat nedají, radí kriminální psycholog

Slovenský kriminální psycholog Ondrej Kubík | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Naproti vám sedí podezřelý. Říká pravdu, nebo lže? Kriminální psycholog Ondrej Kubík ví, jak u výslechu přečíst mysl...

Premium

Dojemná záchrana? Nikoliv. MF DNES odhalila síť černého byznysu se psy

Psi z množírny z útulku. V bezpečí. Fenky Rózu a Mašličku MF DNES předala do... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Líbivá záchrana psů z nevhodných podmínek je skvělý byznys. Na jeho financování se podílí česká i německá veřejnost....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na Lidovky.cz