Pondělí 25. ledna 2021svátek má Miloš -3 °C sněhové přeháňky Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Média

Češi jsou nejvíce přesyceni reklamou na Nově a Primě

Televize - ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Televize - ilustrační foto. | foto: Shutterstock

PRAHA Stejně jako v minulých letech jsou Češi nejvíce přesyceni reklamou v hlavních komerčních televizích. Zatímco u Novy přesycenost reklamou pociťují čtyři z pěti lidí, u TV Prima jsou to tři ze čtyř. Vyplývá to z lednového průzkumu společnosti Factum Invenio.

Podle něj jsou změny proti loňsku v průzkumu téměř nulové. Ve veřejnoprávní České televizi pociťuje úroveň reklamy jako přílišnou necelá polovina lidí.

V časopisech stoupla podle průzkumu přesycenost reklamou na 41 procent z loňských 39 procent. V případě novin vnímá příliš mnoho reklamy 32 procent oproti předchozím 28 procentům. Rozhlas naopak proti ostatním klasickým médiím zaznamenal již podruhé pokles, a to o tři procentní body.

Vnímání příliš velkého množství reklamy na internetu je podle průzkumu obecně nižší, kolem 20 až 30 procent. Podle autorů průzkumu má na to vliv i fakt, že řadu reklam si sami respondenti na internetu blokují.

Největší šanci oslovit má podle průzkumu u klasických médií reklama na Nově a v České televizi. Celkem 32 procent lidí přiznává, že reklama na Nově má velkou šanci, aby si ji skutečně prohlédli nebo vyslechli. Čtvrtina lidí má stejný názor u České televize.

Reklamu v místě prodeje lidé vnímají kladně

Více než polovina Čechů přiznává, že šanci oslovit je má reklama ve formě ochutnávek nebo prezentací na místě prodeje. Více takové reklamy by zároveň podle průzkumu lidí uvítali. V případě letáků vhazovaných do stránek sice 68 procent lidí vnímá tuto reklamu jako přílišnou, přesto 28 procent jich zároveň přiznává, že si letáky skutečně prohlížejí.

Zhruba 88 procentům lidí vadí přerušování televizních pořadů reklamními bloky. Během těchto bloků diváci nejčastěji odcházejí z místnosti, nebo přepnou na jiný program. Televizi vypíná jen jedno procento diváků. Naopak čtyři procenta lidí se na reklamu dívají se zájmem.

Pro úplný zákaz reklamy na cigarety je 56 procent lidí, reklamu na tvrdý alkohol by zakázalo 36 procent respondentů a na pivo pětina lidí.

,

Pýchu dnes nazýváme zdravým sebevědomím, promlouvá k lidem profesor Kašparů

Lékař, psychiatr, vysokoškolský profesor a řeckokatolický kněz Jaroslav... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Sedm hlavních hříchů jsme si přejmenovali. Z neřestí jsme vytvořili ctnosti, a tak se možná není čemu divit, že se...

Jako žena jsem byla ve Vatikánu poněkud výrazná, vzpomíná farářka Kopecká

Martina Viktorie Kopecká, farářka Církve československé husitské | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Svým vzhledem působí rozruch na mnoha místech, dokonce i ve Vatikánu. Je mladá, krásná a hlavně progresivní. Život...

Velký horoskop pro rok 2021: Čeká nás klidnější rok, který poodhalí budoucnost

Ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Po výjimečném roce 2020, kdy se na nebi setkali všichni velcí astrologičtí hráči jako Pluto, Saturn a Jupiter ve...

PŘÍBĚH ZE ŽIVOTA: Těhotenství bylo bezproblémové, později měl malý Honzík epileptické záchvaty i 30krát denně
PŘÍBĚH ZE ŽIVOTA: Těhotenství bylo bezproblémové, později měl malý Honzík epileptické záchvaty i 30krát denně

Šestiletý Honzík Hanuš se narodil s vrozenou vývojovou vadou pravé ruky. Když bylo malému půl roku, lékaři mu diagnostikovali opoždění...