Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Češi jsou nejvíce přesyceni reklamou na Nově a Primě

Média

  12:30
PRAHA - Stejně jako v minulých letech jsou Češi nejvíce přesyceni reklamou v hlavních komerčních televizích. Zatímco u Novy přesycenost reklamou pociťují čtyři z pěti lidí, u TV Prima jsou to tři ze čtyř. Vyplývá to z lednového průzkumu společnosti Factum Invenio.
Televize - ilustrační foto.

Televize - ilustrační foto. foto: Shutterstock

Podle něj jsou změny proti loňsku v průzkumu téměř nulové. Ve veřejnoprávní České televizi pociťuje úroveň reklamy jako přílišnou necelá polovina lidí.

V časopisech stoupla podle průzkumu přesycenost reklamou na 41 procent z loňských 39 procent. V případě novin vnímá příliš mnoho reklamy 32 procent oproti předchozím 28 procentům. Rozhlas naopak proti ostatním klasickým médiím zaznamenal již podruhé pokles, a to o tři procentní body.

Vnímání příliš velkého množství reklamy na internetu je podle průzkumu obecně nižší, kolem 20 až 30 procent. Podle autorů průzkumu má na to vliv i fakt, že řadu reklam si sami respondenti na internetu blokují.

Největší šanci oslovit má podle průzkumu u klasických médií reklama na Nově a v České televizi. Celkem 32 procent lidí přiznává, že reklama na Nově má velkou šanci, aby si ji skutečně prohlédli nebo vyslechli. Čtvrtina lidí má stejný názor u České televize.

Reklamu v místě prodeje lidé vnímají kladně

Více než polovina Čechů přiznává, že šanci oslovit je má reklama ve formě ochutnávek nebo prezentací na místě prodeje. Více takové reklamy by zároveň podle průzkumu lidí uvítali. V případě letáků vhazovaných do stránek sice 68 procent lidí vnímá tuto reklamu jako přílišnou, přesto 28 procent jich zároveň přiznává, že si letáky skutečně prohlížejí.

Zhruba 88 procentům lidí vadí přerušování televizních pořadů reklamními bloky. Během těchto bloků diváci nejčastěji odcházejí z místnosti, nebo přepnou na jiný program. Televizi vypíná jen jedno procento diváků. Naopak čtyři procenta lidí se na reklamu dívají se zájmem.

Pro úplný zákaz reklamy na cigarety je 56 procent lidí, reklamu na tvrdý alkohol by zakázalo 36 procent respondentů a na pivo pětina lidí.

Autoři: ,

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...