Během podzimu bude systém takzvaného labelingu ve zkušebním režimu. Na konferenci Mediální reflexe 2014, kterou v Telči na Jihlavsku pořádá Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) ve spolupráci s ČT a Českým rozhlasem, to řekl programový ředitel ČT Milan Fridrich.
ČTĚTE TAKÉ: |
"Data získaná z peoplemetrů a dalších výzkumů pak vyhodnotíme ve spolupráci s rodiči a odborníky na dětskou psychologii a vytvoříme sadu praktických informací, které by se mohly hodit i regulačním orgánům jako je RRTV nebo ministerstvo kultury. S daty bude seznámena i veřejnost," řekl Fridrich. Od konce loňského srpna do 18. září 2014 bylo podle něj označeno piktogramem labelingu už 1203 pořadů.
Při posuzování vhodnosti pořadů pro dětského diváka má podle Fridricha klíčovou roli dramaturg, jenž určí věkovou kategorii pro labeling. Označený pořad je uložen v systému a v reprízách se s ním může pracovat jako s hotovým produktem. "U akvizičních programů vycházíme i z doporučení distributora," dodal Fridrich.
Experimentální provoz Déčka
Na programu ČT:D je základní piktogram označen jako 8+ pro děti ve věku osm až 12 let. "Je možné členit podrobněji, ale i déčko je stále v experimentálním provozu. Chceme teprve vyhodnotit, nakolik jsou další kategorie nutné, a jak budou pro rodiče plnit účel, pro který jsme jej zavedli," uvedl Fridrich.
Na svých ostatních kanálech klasifikuje ČT pouze věkovou skupinu 15+. "Rozhodli jsme se, že v první fázi se budeme věnovat tomu, zda je něco přístupné od 15 let, v dalších fázích doplníme další věkové kategorie," dodal Fridrich.