Pondělí 6. dubna 2020svátek má Vendula 18 °C jasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Média

České agentury omezily svou přítomnost na Golden Hammeru, přivážejí jedno stříbro

Kampaň pro Anabell bojuje proti bulimii a anorexii. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Kampaň pro Anabell bojuje proti bulimii a anorexii. | foto: Reprofoto

Možná nižší rozpočty na reprezentační akce, možná vznik pražského festivalu reklamy Piaf způsobily, že letošní česká účast na mezinárodním festivalu reklamy Golden Hammer byla slabší než v minulých letech. Česká reklama zde získala jedno stříbro a dvě české práce postoupily do finále, to bylo ale vše. Festival se konal v červnu v lotyšské Rize.

Už jedenáctý ročník mezinárodního festivalu Golden Hammer představil vítězné práce minulý týden. Na shortlistu se sešly reklamní práce ze Švýcarska, Rakouska, Německa, Itálie, Francie, Belgie, Maďarska, Česka, Slovenska, Ruska a dalších zemí.

Stříbro pro Českou republiku získala agentura Mather Communications za tiskovou reklamu pro nadaci Anabell v kategorii tiskových sociálních kampaní. Agentura Euro RSCG Prague se dostala do finále se svými pracemi "Co bychom nakupovali, kdyby se to nestalo", připomínající výročí 17. listopadu, a "Dožijete se konce roku?", varující před silničními nehodami.

Cílem tiskové kampaně pro sdružení Anabell, která získala stříbro, bylo upozornit veřejnost na telefonickou krizovou pomoc, Linku Anabell, a vyzvat veřejnost k podpoře sdružení. To se věnuje osobám s poruchami příjmu potravy, především anorexií a bulimií.

Tisková kampaň běžela především v denním tisku a v časopisech věnujících se životnímu stylu během března a dubna letošního roku. Inzerát pro Občanské sdružení Anabell vytvořil tým Mather Communications. "Využíváme alarmující fotografie mladé dívky v nelichotivé pozici typické pro poruchy příjmu potravy. Ruka v ústech zároveň symbolizuje pistoli jako prostředek vlastní záhuby. Doprovodné texty v několika krátkých větách shrnují závažnost problému anorexie a bulimie mezi dívkami," přibližuje kampaň Jiří Langpaul, kreativní ředitel Mather Communications.

Cenu Grand Prix získala televizní reklama Drama Queen finské agentury TBWA\PHS Helsinki.

Golden Hammer, festival reklamy a marketingové komunikace, pořádá lotyšská Riga. Česká reklama zde získala cenu Grand Prix  v letech 2005 a 2006, v roce 2005 zásluhou agentury Mark/BBDO a televizního spotu Ruce pro značku Indulona, o rok později díky agentuře McCann-Erickson Prague a její kontroverzní internetové kampani pro lidický památník "Total Burn-out: Vypal Lidice v nejkratším čase".

Premium

ANALÝZA: Ekonomika se hroutí, lidé chudnou

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Koronavirus je jen posledním článkem v řetězu. Od finanční krize totiž centrální banky umetají trhům cestičku a iluze...

Premium

Šéf BIS: V akci zemřelo několik našich důstojníků, znal jsem je osobně

Michal Koudelka | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Co ho zlákalo ke službě u zpravodajců? Proč dostal cenu George Teneta v CIA? A jaká jsou současná rizika v oblasti...

Premium

Ojetý vůz s DSG. Zjišťovali jsme jaké závady hrozí a kolik stojí oprava

Grzegorz Polkowski - SAMKO – servis samočinných převodovek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Rok od roku se zvyšuje poptávka po ojetých autech se samočinnými převodovkami. Je to jednoznačně důsledek jejich...

Otestováno: Jak vašim nejmenším chutnalo organické mléko a kaše Kendamil?
Otestováno: Jak vašim nejmenším chutnalo organické mléko a kaše Kendamil?

Dvacet testerek mělo možnost vyzkoušet organické kaše a mléka Kendamil. Ty jsou vyrobeny z kvalitního plnotučného mléka a obsahují důležité vitamíny a minerály, které děťátko potřebuje pro správný vývoj a růst. Jak v testu dopadly?