Už jedenáctý ročník mezinárodního festivalu Golden Hammer představil vítězné práce minulý týden. Na shortlistu se sešly reklamní práce ze Švýcarska, Rakouska, Německa, Itálie, Francie, Belgie, Maďarska, Česka, Slovenska, Ruska a dalších zemí.
Stříbro pro Českou republiku získala agentura Mather Communications za tiskovou reklamu pro nadaci Anabell v kategorii tiskových sociálních kampaní. Agentura Euro RSCG Prague se dostala do finále se svými pracemi "Co bychom nakupovali, kdyby se to nestalo", připomínající výročí 17. listopadu, a "Dožijete se konce roku?", varující před silničními nehodami.
Cílem tiskové kampaně pro sdružení Anabell, která získala stříbro, bylo upozornit veřejnost na telefonickou krizovou pomoc, Linku Anabell, a vyzvat veřejnost k podpoře sdružení. To se věnuje osobám s poruchami příjmu potravy, především anorexií a bulimií.
Tisková kampaň běžela především v denním tisku a v časopisech věnujících se životnímu stylu během března a dubna letošního roku. Inzerát pro Občanské sdružení Anabell vytvořil tým Mather Communications. "Využíváme alarmující fotografie mladé dívky v nelichotivé pozici typické pro poruchy příjmu potravy. Ruka v ústech zároveň symbolizuje pistoli jako prostředek vlastní záhuby. Doprovodné texty v několika krátkých větách shrnují závažnost problému anorexie a bulimie mezi dívkami," přibližuje kampaň Jiří Langpaul, kreativní ředitel Mather Communications.
Cenu Grand Prix získala televizní reklama Drama Queen finské agentury TBWA\PHS Helsinki.
Golden Hammer, festival reklamy a marketingové komunikace, pořádá lotyšská Riga. Česká reklama zde získala cenu Grand Prix v letech 2005 a 2006, v roce 2005 zásluhou agentury Mark/BBDO a televizního spotu Ruce pro značku Indulona, o rok později díky agentuře McCann-Erickson Prague a její kontroverzní internetové kampani pro lidický památník "Total Burn-out: Vypal Lidice v nejkratším čase".