"Díky principu vzájemné konkurence jednotlivých skupin se průběžně ukazuje, které z nich najdou své uplatnění a právo na existenci ve skladbě tvůrčích skupin, a u kterých naopak zjistíme, že svým zaměřením potřeby ČT nenaplňují," uvedl generální ředitel ČT Petr Dvořák, který systém tvůrčích skupin v ČT po více než deseti letech obnovil loni v březnu. S každým kreativním producentem ČT uzavřela roční kontrakt. S producenty, kteří budou v ČT nadále působit, televize smlouvu prodlouží o další rok.
ČTĚTE TAKÉ: |
Prouza měl na starosti tvůrčí producentskou skupinu Fluidum zaměřenou na zábavu, Trš vedl skupinu alternativní publicistiky a dokumentaristiky.
Jungmann stál v čele producentské skupiny zaměřené na tvorbu pro národnostní, etnické a jiné menšiny, Tuček působil jako kreativní producent pro debuty a začínající autory.
Činnost kreativních producentů založená na kombinaci tvůrčích a manažerských schopností mimo jiné spočívá v navrhování plánovaných projektů, jejichž efektivitu a úspěšnost pak ČT hodnotí. Na základě toho se televize rozhoduje o pokračování, či ukončení spolupráce.