Uživatel Motomailu zadá do služby svou SPZ a číslo mobilního telefonu. Když někdo chce na silnici poslat vzkaz právě jemu, podívá se na jeho značku a vepíše ji do služby do kolonky adresát. Registrovaným uživatelům pak přijde takový vzkaz přes SMS na mobil. Těm, kdo v Motomailu nejsou, nepřijde nic, Evropa 2 ale bude všechny vzkazy také "promítat" na displej autorádia jako textovou informaci Evropy 2.
Beta verzi Motomailu spustil provozovatel rádia Evropa 2, společnost Lagardere, dnes, do plného provozu ji chce uvést v srpnu až září, do konce roku se pak bude věnovat jejímu co možná největšímu rozšíření mezi řidiči. Databázi řidičů registrovaných v motomailu chce rádio v budoucnu využít také při prodeji reklamy, protože nabízí inzerentům jak sponzoring rozhlasové rubriky, která bude řidičské vzkazy vysílat, tak možnost zasílání reklamních SMS uživatelům Motomailu.
Služba, kterou Evropa 2 označuje jako "Facebook pro řidiče", proto budí i pochybnosti: za prvé musí její uživatelé sdílet SPZ svého auta v kombinaci s číslem mobilu, což je do jisté míry citlivý údaj, který navíc může řidiče vystavit nevyžádané reklamě, za druhé je nutí esemeskovat během jízdy. Podle zástupců společnosti Lagardere má však firma k dispozici analýzy, které prokazují, že její služba je legální.