19. března 2016 13:01 Lidovky.cz > Byznys > Média

Jen se zvukem si nevystačíme, říká ředitel Českého rozhlasu René Zavoral

René Zavoral. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy René Zavoral. | foto: ČTK

Dnešní posluchači jsou náročnější a ­mnohem více využívají internet. Pořady si stahují v době, kdy na ně mají chuť. Na nás je vyrobit pro ně kvalitní obsah, říká nový ředitel Českého rozhlasu René Zavoral. Rozhovor s ním pro sobotní vydání LN připravili Blahoslav Hruška a Tomáš Tománek.

LN: Proč by měl být ČRo multimediální? Má to zapotřebí?
Multimedialita je cesta, které se rádio vyhnout nemůže. Je to trend, který je zřetelný na Západě. Klasické rádio coby analogový přijímač už dnes nezaujme. Nám klesá takzvaný lineární poslech, což jsou lidé, kteří rozhlas poslouchají v reálném čase. Naopak roste počet těch, kteří si vysílání stahují – z internetu, z podcastu – a poslouchají rozhlas, kdy se jim chce. Rozhlas bude do budoucna stále více výrobcem kvalitního obsahu než tím, kdo vysílá do éteru. Posluchači si sami budou volit, kdy a kde si nás pustí.

LN: Mění se posluchačské návyky díky mladším generacím?
Myslím si, že to není dáno mladou generací a s věkem to přímo nesouvisí. Třeba posluchačstvo Dvojky je tradičně vnímáno jako to starší. A přitom web Dvojky je jedním z nejnavštěvovanějších v rámci Českého rozhlasu. Řada lidí v kategorii nad 60 let je zvídavější a přístupná novým technologiím. Mají na ně možná i víc času.

LN: Jakou roli do budoucna sehrají regionální studia rozhlasu?
Přál bych si, aby každá naše regionální stanice byla svého druhu kulturní institucí a kolem ní se točil život v­ kraji. Nemyslím tím zprávy, kde se co děje na radnicích, komunální politiku. Jsem přesvědčen, že posluchače zajímají hyperlokální témata – nová školka, nové silnice, otevření čističky odpadních vod. Tomu by měl odpovídat i výběr kulturních akcí, ať už jsou to různé oslavy, nebo poutě. Zkrátka vše, co zaujme místní posluchače, ale nemá šanci dostat se do celoplošného vysílání.

Najdete na Lidovky.cz