Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

Nova zůstane u současného měření sledovanosti

Média

  6:15
PRAHA - Televize Nova v příštím roce zůstane u současného měření televizní sledovanosti od Asociace televizních organizací (ATO). Konkurenční projekt, který měl v rámci Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS) začít od nového roku, se rozhodla pozastavit. Sdružení, jehož vznik Nova iniciovala v loňském roce, o tom informovalo v tiskové zprávě. Podle vyjádření skupiny Nova by na trhu měla existovat jen "jedna společná měna".
Televize - ilustrační foto.

Televize - ilustrační foto. foto: Shutterstock

Rozhodnutí zůstat u dosavadního projektu ATO mediální trh již delší dobu očekával, zejména s ohledem na nákladnost takzvaného dvojího měření.

ČTĚTE TAKÉ:

Server Mediaguru.cz již ve čtvrtek informoval, že nový šéf televize Nova Christoph Mainusch ukončení projektu oznámil obchodním partnerům na předvánočním setkání. Skupina Nova v pátek odpoledne uvedla, že chce zajistit kontinuitu v dodávání dat o televizní sledovanosti a bude pokračovat "v práci s daty od společnosti Mediaresearch, jako je tomu v současnosti."

"Po zhodnocení situace na českém mediálním trhu, který nebyl druhému projektu měření sledovanosti nakloněn, se na žádost TV Nova rozhodlo vedení SPMS projekt pozastavit," uvedlo sdružení, které realizací projektu na základě výběrového řízení pověřilo agenturu Nielsen.

"Škoda pro český mediální trh"

Sdružení agentuře i ostatním partnerům poděkovalo za přípravu a věří, "že existence pouze jednoho měření televizní sledovanosti přispěje ke zpřehlednění situace na českém mediálním trhu. Spoluzakladatelem SPMS byla agentura Médea podnikatele Jaromíra Soukupa.

"Pro český mediální trh je škoda, že se v tuto chvíli nesetká s Nielsen daty," uvedl Kyriakos Kyriakou, ředitel společnosti Nielsen pro Centrální Evropu. "Naší strategií i nadále zůstává rozšíření naší nesporné vedoucí pozice v oblasti měření televizní sledovanosti na celý evropský trh. Za tímto účelem jsme odhodláni ve správný čas podpořit český trh naší špičkovou technologií, vynikajícími metodologickými standardy a unikátními analýzami," dodal.

Rozhodnutí Novy přivítala Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace. "Postoj Novy byl od začátku nepochopitelný. Dosavadní vývoj poškodil reklamní trh v ČR a některé změny se budou jen těžko vracet. Z tohoto důvodu návrat k jednomu měření považuji za dobrý krok, který přispěje k obnovení důvěry," řekl prezident asociace Pavel Brabec.

Za důležitou zprávu pro celý reklamní trh to považuje i René Jež, partner společnosti Flemedia, která se mj. zabývá řízením mediálních investic. "Cokoli jiného by podpořilo další destabilizaci na trhu TV reklamy a významně zatížilo mediální agentury, zadavatele i mediální auditory z hlediska plánování, nákupu i vyhodnocování kampaní. Tímto se vracíme se k normálnímu fungování trhu TV reklamy," uvedl Jež.

Možnost nového měření vyvolala kritiku

Řádnými členy ATO jsou Česká televize, FTV Prima, Asociace komunikačních agentur, atmedia a společnost Stanice O. Možnost nového měření kritizovala řada mediálních hráčů, podle nichž dvojí data představují mimo jiné nadměrný růst nákladů. Po nedávných personálních a organizačních změnách ve společnosti Central European Media Enterprises (CME), která Novu vlastní, se začaly objevovat informace o snaze nového vedení tento záměr přehodnotit.

Nova o opětovné řádné členství v ATO požádala již v listopadu, asociace tehdy uvedla, že je připravena o spolupráci jednat. Jednatelka ATO Vlasta Roškotová řekla, že oficiální vyjádření televize zatím nemají k dispozici. Předběžně ale bylo rozhodnuto, že přidruženým členem se Nova může stát prakticky okamžitě, řádné členství by poté připadalo v úvahu na jaře příštího roku.

Nova se s asociací dostala do sporu předloni kvůli poslednímu tendru, v němž uspěla společnost Mediaresearch. Založila proto konkurenční Sdružení pro měření sledovanosti, které mělo za cíl zavést alternativní televizní měření. Náklady zakázky, kterou získala americká společnost Nielsen, se uváděly kolem 300 milionů korun za pět let.

Autoři: ,

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!