Pátek 14. srpna 2020svátek má Alan 28 °C přeháňky až bouřky Předplatné LN
aktualizováno  Lidovky.cz > Byznys > Média

ČT se chce prosadit novým seriálem, českým Sexem ve městě

Grafický návrh loga ČT od Štěpána Malovce | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Grafický návrh loga ČT od Štěpána Malovce | foto: ČTK

PRAHA Česká televize bude od září vysílat nový český seriál Ententýky. Informovala o tom Česká televize. Pořad přirovnávaný k americkému seriálu Sex ve městě se ve středu střetne se seriálem Obchoďák, který FTV Prima minulý týden uvedla jako svůj velký podzimní hit.

Konkurenčnímu taktizování se ale televize brání. "Česká televize tady není od toho, aby vedla války. Máme za sebou určitou tradici, kterou jsme se při sestavování podzimního schématu řídili nejvíce," řekl programový ředitel televize Milan Fridrich s tím, že podzimní schéma se nese v duchu tří pilířů, mezi které kromě tradice zařadil také poznání a sílu příběhu.

Zábavný pořad pro všechny generace
Seriál Ententýky, který jeho producent Pavel Anděl charakterizoval jako zábavný pořad pro všechny generace, kromě příběhu nabídne také určitý návod na život. "Seriál je výjimečný v tom, že zachovává určitou intimitu, posloupnost a nabízí řešení životních situací," uvedl Anděl.

ČTĚTE TAKÉ

V hlavních rolích se představí herečky Jitka Schneiderová, Lucie Zedníčková nebo Kateřina Hrachovcová, jejíhož partnera bude hrát Petr Čtvrtníček.

Patnáctidílný pořad scénaristky Lucie Konečné vypráví o čtyř ženách a jednom muži, kteří jsou nebo se chystají na mateřskou dovolenou.

Snaha konkurovat komerčním televizím
Z dalších seriálů se do podzimní nabídky ČT zařadí čtvrté řady Zdivočelé země, která bude Obchoďáku konkurovat v pondělí večer, a retro seriál Vyprávěj. Ten by měl čtvrtou řadou, která zavede diváky do porevolučních let, zatím skončit. Novinkou pak od září bude povídkový cyklus Okno do hřbitova, jehož tajuplné příběhy vznikly podle stejnojmenné předlohy Miroslava Švandrlíka.

Generální ředitel ČT Petr Dvořák představil nové logo České televize v galerii DOX

Generální ředitel ČT Petr Dvořák představil nové logo České televize v galerii DOX

Další podzimní novinkou je publicistický týdeník Rub a líc, který bude moderovat autorka pořadů 13. komnata nebo Toulavá kamera Iveta Toušlová.

"Jsou to toulky do 13. komnaty našich životů. Název v sobě ukrývá kryptogram realita a lidé," uvedla Toušlová, která se v pořadu mimo jiné zaměří na rub a líc plastické chirurgie nebo internetu.

Soutěžní pořad Taxík končí
Ze soutěžních pořadů nabídne ČT na podzim například cestopisný formát Můžeme dál?, kterým provedou moderátoří Tomáš Měcháček a Miluše Bittnerová. Další díly zábavného soutěžního pořadu Taxík se zatím vysílat nebudou. "Taxík jsme na chvíli zaparkovali, abychom udělali pořádnou technickou kontrolu. Pokud ho vrátíme do vysílání, dáme o tom včas vědět," uvedl Fridrich.

K TÉMATU

Z HBO se v září na ČT2 přestěhuje komediální pořad Na stojáka, ve kterém bude diváky kromě jiných naživo bavit Miloš Knor. Improvizační charakter bude mít také nový týdeník Na forbíně Tomáše Matonohy. Herec novou show popsal jako lehce alternativní zábavní pořad, který je na pomezí Manéže Bolka Polívky a Všechnopárty Karla Šípa. Ten se na podzim bude opět vysílat v pátek večer. Nové zábavní pořady podle Fridricha dodávají ČT2 nový charakter. "Na stojáka a Na forbíně budou nově profilovat dvojku jako program, který se nebojí uvést chytrou alternativní zábavu," uvedl programový ředitel ČT.

Pořady se zaručeným úspěchem
K pilířům podzimní zábavy bude podle Fridricha patřit taneční soutěž StarDance, ke které Česká televize připraví samostatnou tiskovou konferenci. Žádná jména slavných osobností, která v show vždy tančí s profesionálními tanečníky, tak Česká televize zatím neprozradila. K sobotní podzimní zábavě zároveň přispějí pořady Trapasy a Zázraky přírody.

Česká televize

Česká televize

Kromě nových pořadů nabídne Česká televize na podzim také nové logo."Od prvního října začneme používat nové grafické identity včetně loga. Nová grafická podoba se zaměří především na programy ČT1 a ČT2," uvedl generální ředitel České televize Petr Dvořák. Nové logo, které vychází z původní značky, představila Česká televize letos v dubnu. Autorem designu je studio Najbrt.

PSALI JSME

Dvořák na středečním zasedání Rady ČT předložil pětiletý plán, ve kterém počítá se sledovaností mezi 27 a 32 procenty. Programy České televize ČT1, ČT2, ČT4 Sport a ČT24 se loni na celkové sledovanosti podílely necelými 28 procenty. Vedoucí televizí na trhu byla se zhruba třetinovým podílem TV Nova, třetí příčku s lehce přes 22 procent podle loňské sledovanosti obsadila FTV Prima. Vedoucí komerční televize uvedly programové schéma v minulých týdnech, hitem TV Nova má být nový původní seriál Gympl s (r)učením omezeným.

,

Biolog Komárek: Jsme účastníky největšího sociologického experimentu všech dob

Biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří románů Stanislav... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Měsíce trvající pandemie nám převrátila životy naruby. Známý biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří...

Brzy dospěju do bodu, kdy si účet na Facebooku zruším, říká Lucie Výborná

Lucie Výborná | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium „Je to hra. Hra, která by měla být přínosná, užitečná, inspirativní,“ říká o své práci moderátorka Českého rozhlasu...

Proč koronavirus už téměř nezabíjí. Vytratí se, nebo se vrátí ještě silnější?

Zdravotník odebírá vzorky pro testování na covid-19 v indické Kalkatě. (23.... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Koronavirus je záhadný. Nečitelný. I když ho zkoumají ti nejchytřejší lidé, pořád o něm víme málo. Chová se jinak. Je...